Doba sa však mení.
Microsoft šokoval herný priemysel, keď v januári oznámil kúpu vydavateľstva Activision Blizzard za 68,7 miliardy dolárov. Po dokončení tejto akvizície sa tak Microsoft stane vlastníkom značiek ako Call of Duty, Overwatch, Diablo, World of Warcraft, Crash Bandicoot a ďalších.
A takmer okamžite sa začalo špekulovať o tom, či Microsoft bude mať „gule“ na to, aby urobil zo série Call of Duty exkluzivitu na PC a Xbox. Nakoniec však prezident Microsoftu Brad Sams v blogovom príspevku oznámil, že Call of Duty a aj ďalšie, bližšie nešpecifikované série Activision Blizzard zostanú multiplatformové. Predpokladá sa, že to urobil v prvom rade preto, aby tento obchod prešiel regulačnými orgánmi, no podľa bývalého šéfa PlayStation Jack Trettona s tým súvisí aj fakt, že sa zmenila doba.
Podľa neho by totiž vedenie Microsoftu pred 10 rokmi okamžite spravilo z Call of Duty exkluzívnu sériu pre Xbox: „V čase, keď som bol v Sony a snažili sme sa presadiť značku PlayStation, tak prišiel Xbox a my sme bojovali s obrovskou spoločnosťou, akou je Microsoft a tento súboj bol vo forme „vyhráme na úkor konkurencie, budeme robiť protiúdery voči všetkému čo robia a budeme blokovať všetko, čo robia.“ Myslím si však, že biznis narástol a doba sa zmenila.“
„Konkurencia vo videohernom priemysle nie je Nintendo verzus Sony verzus Xbox. Sú to videohry ako forma zábavy verzus sledovanie televízie, návšteva koncertu, alebo akýkoľvek iný druh zábavy. Takže herný priemysel bojuje o čas ľudí a o nastavenie mysle a čím viac skvelých spôsobov zábavy existuje, tým viac si musia ľudia, ktorí hrajú hry vyberať.“
Trettonove slová potvrdzuje vlastne aj samotné Sony. To postupne expanduje svoje portfólio na PC a navyše jeden z ich posledných nákupov, štúdio Bungie, bude aj napriek akvizícii vydávať svoje hry ako multiplatformové projekty a teda aj na Xbox konzoly.
Uvidíme teda, ako sa situácia okolo Call of Duty a ďalších Activision Blizzard značiek vyvinie. V súčasnosti to však vyzerá tak, že Xbox hráči budú mať z tohto obchodu osoh vo forme integrácie populárnych hier od tohto vydavateľstva do predplatenej služby Xbox Game Pass v deň vydania, zatiaľ čo hráči na PlayStation si za ne budú musieť zaplatiť štandardných 80€.