Monopol ukazuje svoju zlú stránku.
Magazín Bloomberg informuje, že spoločnosť Amazon, ktorá je vlastníkom streamovacej služby Twitch v súčasnosti zvažuje spôsoby ako zvýšiť zisk svojej služby a jednou z možností je samozrejme zníženie podielu peňazí pre streamerov a tvorcov obsahu. Tieto kroky by však mohli viesť k tomu, že si pohnevajú svoje najväčšie „hviezdy.“
Táto aktualizácia podmienok by napríklad vytvárala väčší tlak a motiváciu pre streamerov, aby počas streamov púšťali reklamy, no zároveň by tieto podmienky priniesli zníženie podielu pre tvorcov obsahu zo 70% na 50%. Twitch by si teda z každej platby uchmatol o 20% viac ako v minulosti.
Ďalšou možnosťou nad ktorou uvažuje Twitch je vytvorenie niekoľkých úrovní predplatného pre každého tvorcu obsahu, pričom každá úroveň by mala nastavené kritériá prístupu.
Výmenou za to však chce Twitch zrušiť všetky exkluzívne kontrakty a umožniť tak streamerom streamovať aj na ostatných platformách ako Facebook či Youtube.
Zmeny môžu byť implementované už počas leta, no vedenie Twitchu stále nastavuje nové podmienky a preto sa môže pokojne stať, že nič z toho nebude uvedené do prevádzky, hlavne v prípade ak tvorcovia obsahu začnú na službu tlačiť.
V Twitch Partners programe je v súčasnosti vyše 51 tisíc tvorcov obsahu a ich živobytie závisí na predplatnom, ktoré si kupujú ich diváci a aj na zobrazovaní reklám – za 1000 zobrazení reklám dostávajú tvorcovia obsahu 3,50$ až 5$. Pre mnohých sú však reklamy problém, pretože narúšajú živé vysielanie a je možné, že počas zobrazovania reklamy prídete o dôležitý moment.
Snahou Amazonu je zvýšiť zisk Twitchu a taktiež zabezpečiť si tento zisk na dlhú dobu, pričom mnoho zamestnancov spoločnosti odišlo s konštatovaním, že Twitch stratil styk s realitou a svojimi tvorcami obsahu. Faktom ale zostáva, že Twitch je neochromiteľnou jednotkou na trhu a tvorcovia obsahu sú závislí od rozhodnutí spoločnosti. Facebook totiž pre mnohých nie je voliteľnou alternatívou a Youtube má zas podobné problémy.
Uvidíme teda, či sa Amazon rozhodne zmeny implementovať a aké budú reakcie streamerov.