Komplikované riešenie.
Po minulotýždňovom spustení novej edície PlayStation Plus sme vás informovali o tom, že klasické PlayStation hry nefungujú v režime spätnej kompatibility ideálne. Odhliadnuc od problematického frameratu je primárnym problémom fakt, že Sony vybralo do kolekcie PAL verzie klasických hier, ktoré fungujú v 50Hz namiesto dnes už štandardných 60Hz. Výsledkom toho je fakt, že hry fungujú omnoho pomalšie, ako by fungovať mohli čo komplikuje hranie.
Prečítajte si tiež
Mnohé PlayStation klasiky ponúka Sony v pomalšom PAL formáte
Sony však veľmi rýchlo prišla s opravným patchom, no podľa zistení to vyzerá tak, že situáciu ešte viac pokazili. Namiesto toho, aby vymenili PAL verzie za lepšie NTSC verzie hier totiž jednoducho upravuje PAL verziu zvýšením obnovovacej frekvencie z 50Hz na 60Hz čím však hry dostávajú nepríjemný efekt ghostingu.
Tento proces totiž zahŕňa pridávanie chýbajúcich frejmov za pomoci spojenia existujúcich frejmov dokopy, čo však prináša spomínaný nežiaduci efekt, ktorý je viditeľný prakticky u všetkých PAL hier.
Sony do dnešného dňa nepotvrdilo, prečo používa PAL verzie namiesto objektívne lepších NTSC verzií. Celá situácia totiž spôsobuje viac problémov, ktoré by sa dali vyriešiť relatívne jednoducho, no namiesto toho produkuje Sony opravy, ktoré prakticky nič neriešia.
Sony has released a patch for a few PS1 Classics on the PS4/PS5 that „improves“ the PAL output.
— Windy Corner TV – Robert (@windycornertv) May 27, 2022
The patch upscales the PAL code to 60hz by blending frames.
But the technique has introduced these horrible ghosting artifacts.
Here’s a before and after comparison.#ps5 #ps4 pic.twitter.com/S1yphRrKuQ