Dokonalý trik.
Nie často sa stáva, že prezentácia herného vývojára sa stane virálnou, no Markovi Venturellimu sa to podarilo. Ten sa totiž virtuálne zúčastnil International Games Festival v Brazílii a organizátorom prezradil, že jeho prezentácia má názov „Future of Game Design“ alebo „Budúcnosť herného dizajnu.“
Venturelli však hneď na začiatku prezentácie divákom ozrejmil, že ich oklamal a jeho prezentácia bude nazvaná „Why NTFs are a nightmare“ alebo „Prečo sú NFT nočnou morou.“ Dôvod, prečo nemohol takto svoju prezentáciu nazvať v programe bol fakt, že cryptobros boli sponzorom celého podujatia a pravdepodobne by prezentáciu s takýmto názvom neschválili.
Jeho prezentácia sa okamžite stala virálnou a pozrieť si ju môžete nižšie, no tam sa nachádza iba v pôvodnom znení.
K dispozícii je aj do angličtiny preložená Powerpoint prezentácia v ktorej Venturelli argumentuje prečo play-to-earn systémy, blockchain a NFT neprinesú hráčom v budúcnosti nič dobré.
Následne v rozhovore pre PC Gamer Venturelli ešte pritvrdil: „Títo ľudia (narážal na cryptobros) nie sú dôležití. Iba sa snažia kúpiť si svoju relevantnosť pretože nemajú žiaden vplyv na herný priemysel. Keď im však dáme priestor bez boja, tak iba im dáme presne to, čo chcú – miesto, kde môžu tvrdiť, že sú relevantní.“
„Počul som, že sponzori boli poriadne nahnevaní. Pokúšali sa dostať do miestnosti zatiaľ čo som rozprával, no organizátori ich tam nepustili. To ma neprekvapuje, pretože organizátori sa ma nepokúšali cenzurovať a ani sa nesnažili zrušiť moje slajdy. A to som im dal prístup k slajdom pred prezentáciou.“
Hráči sa NFTčkam v hrách zatiaľ úspešne bránia. Ubisoft sa začal snažiť koncom minulého roka prostredníctvom Ubisoft Quartz a mnohí ďalší veľkí vydavatelia začali skúmať NFTčka v hrách, no s pádom trhu s kryptomenami sa tento segment monetizácie stal nateraz neatraktívnym. A hádam to tak aj zostane.