Bývalý šéf Flagship Studios a veterán hernej scény Bill Roper to vysvetľoval v rozhovore pre Gamasutru. Vraj sa štúdio až príliš snažilo a veľmi chcelo.
"Mohli ste hrať iba singleplayer alebo ísť play for free cestou. Existoval aj hybridný predplatiteľský model," sumarizoval Roper. "Hellgate: London bol súčasťou Games for Windows programu, pričom preložený bol až do 16 ďalších jazykov. Vo Flagship sme takisto disponovali veľmi pokročilým high-end grafickým enginom. A takto môžem pokračovať do nekonečna."
"Myslím, že to bolo vtedy, keď nám to ‚dorastanie do veľkosti Blizzardu‚ ublížilo, že?" posťažoval sa Roper a pokračoval: "Pretože v Blizzarde ste iba jednoducho išli do toho. Vždy, keď ste sa pokúsili, snažili ste sa o nedosiahnuteľné." Nezrelé a nezávislé štúdio ako Flagship utrpelo poriadne škody najmä neochotou vydavateľa počkať na dorobenie hry.
"Mali sme tam ísť a povedať: ‚Potrebuje ďalších šesť mesiacov. Toto je dôvod prečo a neskôr z toho budete benefitovať.‘ V Blizzarde by vás vždy podporili: ‚Viete čo? Ak je to to, čo potrebujete k vytvoreniu skvelej hry, tak to dostanete. Vymyslíme ako.‘" vysvetľuje Roper rozdiel medzi Blizzardom a ich bývalým vydavateľom.
Keď hra vyšla, celý tím vedel, že potrebovala ešte asi tak päť až šesť mesiacov. Vedel to vraj aj vydavateľ, jeho postoj však bol neoblomný. Investoval peniaze a chcel vidieť výsledky. Nuž a dopadlo to tak, ako to dopadlo. Hra je momentálne hrateľná iba v Kóreii, aj keď Hanbisoft, prevádzkovateľ hry, plánuje spustiť americký server.
zdroj: vg247.com