Presnejšie mobilné a PC hry.
Redmondský gigant stále pracuje na dokončení akvizície spoločnosti Activision Blizzard, ktorú momentálne požehnávajú úrady po celom svete. Medzitým panuje medzi hráčmi rušná diskusia, ktorá sa zameriava predovšetkým na možnú exkluzivitu hitovky Call of Duty na platformy Microsoftu.
Tú už niekoľkokrát okomentovali zástupcovia Microsoftu a potvrdili, že aj naďalej zostane otvorená a teda prístupná aj hráčom na PlayStatione. Ak si však stále myslíte, že Microsoft utratí rekordných 68,7 miliardy dolárov hlavne kvôli sérii Call of Duty, tak vás možno prekvapí správa, že hlavným zámerom je niečo úplne iné.
V najnovšom rozhovore pre Bloomberg sa šéf divízie Xboxu, Phil Spencer, vyjadril, že „omnoho viac spoliehajú na mobilné hry“, ktoré po celom svete hrá viac ako 1,5 miliardy ľudí. Takáto „platforma má obrovský potenciál a Microsoft chce byť jej súčasťou“.
Microsoftu má v tomto smere pomôcť gigant King, ktorý je súčasťou Activision Blizzard. Autori série Candy Crush si pripísali za posledný fiškálny štvrťrok zhruba 82 percent všetkých tržieb Activisionu, takže tieto slová dávajú zmysel.
Nie je to tak dávno čo sa Activision vyjadril, že má záujem priniesť mobilné adaptácie všetkých svojich známych franšíz. Po prípadnom spojení Activision Blizzard a Microsoftu tak pribudnú ďalšie zaujímavé série, ktoré by štúdio King mohlo priniesť na mobilnú platformu.
Mobilné hry tak opäť ukazujú svoj obrovský potenciál, ktorý nie je ani zďaleka naplnený. Dôkazom je aj ďalšia akvizícia Sony, ktorá tentoraz vsadila karty na štúdio Savage Game Studios zameriavajúce sa na vývoj hier pre smartfóny.
Prečítajte si tiež
Sony kúpilo ďalšie herné štúdio, ktoré však vyvíja hry pre smartfóny
Spencer zároveň dodáva, že ich ďalším cieľom je rast na PC platforme, a to všetko vďaka spojeniu predplatného Xbox Game Pass a PC Game Pass. Aj k tomuto im má dopomôcť Blizzard a a jeho známe hry na počítačoch.