Veľké zmeny.
Štúdio DICE vydalo blogový príspevok s označením „all-in on Battlefield“ v ktorom oznámili vznik nového herného štúdia s názvom Ridgeline Games. Toto štúdio sídli v meste Seattle a jeho šéfom je tvorca série Halo Marcus Lehto. Úlohou tohto štúdia bude vytvárať „príbehové kampane zasadené do Battlefield sveta.“
Lehto sa k EA pripojil už pred rokom po neúspechu jeho štúdia V1 Interactive a hry Disintegration. Vtedy EA oznámilo, že Lehtove nové štúdio sa bude venovať vývoju FPS hier, no detaily ohľadom názvu štúdia a projektu chýbali.
„Marcus prinesie jeho dlhú históriu vytvárania fascinujúcich svetov a skvelých príbehov do Battlefieldu. S podporou skúseného tímu bude mať za úlohu vytvorenie príbehovej kampane, ktorá bude zasadená do Battlefield sveta,“ napísal generálny manažér série Byron Beede.
Kampaň, ktorú však štúdio Ridgeline Games vytvorí nebude súčasťou Battlefield 2024.
For clarification: The new narrative campaign experience @RidgelineGames is working on is not part of #Battlefield 2042. It will be set in the Battlefield universe.
— Battlefield (@Battlefield) September 8, 2022
Vince Zampella, ktorý sa v decembri 2021 stal novým šéfom série však pokračuje v reformovaní tímov. Okrem Ridgeline Games totiž potvrdil, že štúdio Ripple Effect, ktoré vytvorilo Battlefield Portal sa v súčasnosti „sústredí na vytváranie nového Battlefield zážitku. A DICE pokračuje v podpore Battlefield 2042 a podľa informácií insidera Toma Hendersona už začína práce na ďalšej hre v sérií.
Tieto masívne zmeny však vyústili v odchod veterána štúdia DICE Larsa Gustavssona, ktorý sa pri sérii pohyboval už pri jej vzniku – hre Battlefield 1942. Naposledy zastával pozíciu šéfa vývoja, ktorú prebral iba minulý rok po odchode šéfa vývoja Battlefield 2042 Oskara Gabrielsona: „Lars odovzdal veľkú časť svojho života Battlefieldu a je hrdý na to, že pomohol nasmerovať sériu tam, kde je dnes. Je nadšený, že môže odovzdať štafetový kolík ďalšej generácii Battlefield tvorcov v DICE, Ripple Effect, Industrial Toys a Ridgeline Games.“