Dobrý krok?
Ak počúvate pravidelne náš podcast, tak možno ste postrehli, že Ubisoft často podrobujeme kritike kvôli generickej šablóne, ktorú používajú pri takmer každej svojej hre v otvorenom svete. Ide o dizajn pre všetkých a zároveň pre nikoho. A v tejto kritike nie sme sami o čom svedčí fakt, že už o nej vie aj samotný Ubisoft a plánuje s tým niečo robiť.
Vice-prezident tímu editorov (tím vrámci Ubisoftu, ktorý schvaľuje a vyhodnocuje herné projekty) Fawzi Mesmar totiž počas tlačového brífingu oznámil, že Ubisoft sa chce počas vývoja hier v budúcnosti sústrediť na niekoľko dobrých nápadov pri budovaní hier a nevydávať sa po troche každým smerom
Následne pre IGN dodal, že Ubisoft už nechce robiť jednu hru, ktorá robí všetko: „Chceme byť okej s robením rozhodnutí okolo jednej hry pri ktorej si povieme: „Chceme ísť týmto smerom a budeme v poriadku s tým, že tento herný koncept niektorých hráčov poteší, no určite nepoteší všetkých. Veríme, že viac sústredené hry sú lepšie pre ľudí, ktorí majú radi daný typ hier.“
Ďalší cieľ Ubisoftu do budúcnosti je ešte dôležitejší a ešte viac potešujúci – Ubisoft chce, aby sa každá hodina strávená pri ich hre u hráča rátala. Spoločnosť si teda zjavne uvedomila, že kvantita obsahu asi nie je všetko: „Šírka obsahu nie je to na čo sa chceme zameriavať a namiesto toho chceme stavať na hĺbke zážitku a chceme zabezpečiť, aby sa hráčom každá hodina hrania rátala a aby mali hráči pocit, že investovali svoj čas dobre.“
„Inováciu máme ako kľúčový pilier do budúcnosti a to môže zahŕňať hocičo od zaujímavého vizuálneho štýlu, cez nový prístup k existujúcemu hernému žánru alebo nové herné mechaniky. Takže každý projekt v Ubisofte sa bude snažiť odlíšiť od iných vrámci spoločnosti, poskytnúť dostatočnú hĺbku a vyšší štandard kvality a zároveň chceme poskytnúť hráčom nové spôsoby ako sa spojiť, vykonávať interakciu a prejaviť sa.“
Určite ide o chvályhodný cieľ a dúfame, že sa tieto ambície Ubisoftu podarí naplniť. Dalo by sa dokonca skonštatovať, že tieto ambície už môžeme badať aj na nedávnom ohlásení Assassin’s Creed hier. Napriek tomu, že Ubisoft ohlásil tri veľké Assassin’s Creed hry pre PC a konzoly, tak jedna z nich má byť „návratom k predchádzajúcim dielom,“ druhá má byť veľkou RPG hrou s live service prvkami a tretia má byť akčná adventúra s hororovými prvkami.
Prečítajte si tiež
Assassin’s Creed Codename HEXE nebude RPG hrou
Prečítajte si tiež