Prezradil to bývalý člen štúdia.
Starfield patrí medzi najočakávanejšie hry budúceho roka, kam sa hra presunula po odklade. Pôvodne sme sa jej totiž mali dočkať o mesiac. Je však zrejmé, že vývojári potrebovali viac času, čo naznačovala aj technicky nevypiplaná ukážka na Xbox & Bethesda Showcase. Plus si k tomu musíme prirátať fakt, že štúdio potrebuje vykúpenie po zlyhaní s Fallout 76.
A nakoľko Todd Howard nám sľúbil 1000 planét, tak je jasné, že si to vyžaduje masívne množstvo vývojárov. Aké masívne? Bývalý vývojár štúdia Nate Purkeypile, ktorý v BGS pracoval 14 rokov prezradil, že na projekte pracuje viac ako 500 vývojárov.
„Rozsah tohto projektu je to hlavné, čo je iné, pretože, viete, Fallout 3, Skyrim, Fallout 4, to všetko bol jeden tím. Fallout 76, to boli väčšinou dva, trochu nám pomohli z Montrealu, ale väčšinou to boli štúdiá Austin a Maryland [Bethesda], ktoré pracovali spoločne. Ale áno, Starfield je oveľa väčší projekt, v tíme je asi 500 ľudí alebo tak nejako, zatiaľ čo [Fallout] 76 bolo možno maximálne 200.“
Títo vývojári museli dať dokopy kompletne nový herný svet a to bolo na celom projekte asi najťažšie: „Nie vždy sú vyriešené problémy, ako by mali veci vyzerať. Môže to byť veľa konkrétnych vecí, napríklad aký tvar majú kovové panely? Ako sa veci skrutkujú? Aké farby sa používajú? Aké materiály majú? Ako rozlíšite všetky tieto rôzne oblasti? Takže je to oveľa ťažšie v porovnaní s tým, keby ste sa ma spýtali, ako napríklad: hej, urob ďalšie pokračovanie. Musíte si všetko domyslieť, a k tomu všetkému je potrebné vymyslieť aj fikciu. Boli by ste šokovaní, koľko kovových panelov urobili vo fáze vytvárania konceptov.“
Purkeypile taktiež skonštatoval, že pri spomínaná tisícka planét používa procedurálne generovanie a „ručne vytvorených“ plánet je v hre niekoľko. Zároveň však dodal, že o mnohých veciach týkajúcich sa hry Starfield nemôže hovoriť kvôli pretrvávajúcemu NDA zo strany Bethesdy.
Starfield príde v prvej polovici budúceho roka na PC a Xbox Series X/S a do predplatného Xbox Game Pass.