PC Gamer pod rúškom anonymity vyspovedal dvoch súčasných a osem bývalých zamestnancov rumunskej externej testovacej firmy Quantic Lab.
Tí tvrdia, že pracovali nie len pod veľkým nátlakom manažmentu, no práca nebola ani dostatočne finančne ohodnotená a vedenie tiež zavádzalo klientov o množstve svojich zamestnancov a kapacít pre plnenie zákaziek. Zamestnancov tlačili do toho, aby svoju prácu urobili, no tí to nezvládali.
Už v júni sme vám priniesli správu o tom, ako bolo údajne CDPR oklamané externou testovacou spoločnosťou a tá významnou mierou prispela k tomu, v akom stave hra Cyberpunk 2077 vyšla. Vtedy išlo o jedno vyhlásenie údajného zamestnanca testovacej spoločnosti Quantic Lab. Dnes sa k nemu v rozhovore pre PC Gamer pridávajú ďalší.
Quantic Lab je rumunská externá spoločnosť pre testovanie hier. Je dcérskou spoločnosťou giganta Embracer Group a externým testovaním zastrešovala projekty ako Zaklínač 3: O víne a krvi, Divinity: Original Sin 2, Cyperpunk 2077 a ďalšie. Testeri mali prístup k rôznym vývojovým štádiám hier a mali v nich hľadať rôzne chyby a bugy.
Úradovala neskúsenosť aj Covid
Zamestnanci, ktorí sa zdôverili magazínu PC Gamer boli dôverne zapojení do testovania Cyberpunk 2077. Tvrdia, že firma nemala dostatočné kapacity pre pokrytie svojich projektov a tak presúvala ľudí podľa potreby. V tíme pre testovanie Cyberpunk 2077 bolo síce 30 členov, no až dve tretiny tímu tvorili úplní nováčikovia bez predchádzajúcej praxe a z tých zvyšných desiatich „skúsených“ nemal ani jeden prax viac ako rok.
Tím pre testovanie Cyberpunk 2077 v Quantic Lab by sa postupne rozrástol, ale akoby toho nebolo dosť, zaúradovala aj pandémia Covid-19. Do toho si pridajme neschopné vedenie firmy a spomínanú neskúsenosť pracovníkov no a máme dokonalý recept na neúspech.
Za málo peňazí málo muziky
Podľa PC Gamer ďalej Quantic Lab platí svojim zamestnancom minimálne mzdy, zamestnáva poväčšine študentov alebo absolventov a na projekty prideľuje minimum ľudí. Navyše množstvo zamestnancov po tom, ako zistia aké pomery vo firme panujú odchádzajú za lepšou prácou.
Hlavní testeri v Quantic Lab majú maximálne 1-3 roky praxe. Spoločnosť tiež tlačí na to, aby sa na prácu na jednotlivých projektoch sústredil čo najmenší počet ľudí a tak sa bežne stávalo, že prácu pre troch robil jediný zamestnanec. Firma mala tlačiť zamestnancov do toho, aby vytvárali fikciu, že na projekte robia viacerí, aby nestratila na kredibilite.
Niekoľkí zamestnanci v rozhovore potvrdili, že im vedenie povedalo o tom, ako sa vyhýbali odpovediam CD Projektu o ich skúsenostiach, ktoré majú s testovaním a tiež zamestnancom tvrdili, že ich CDPR kontaktovalo ohľadom „ohromujúceho výkonu tímu“.
Výsledok celej situácie bol taký, že CDPR malo dostávať najviac hlásení o pomerne drobných a nie dôležitých chybách, ktorými boli poväčšine grafické glitche a kľúčové chyby, ktoré boli nevyhnutné pre chod hrateľnosti sa do Poľska nedostávali.
Quantic Lab však tvorilo len zlomok pracovníkov pracujúcich na testovaní hry, a tak nemožno všetku vinu prikladať len im. Cyberpunk 2077 mal tiež tím interných testerov a rovnako sa spolupodieľala na testovaní aj ďalšia poľská firma QLOC S.A.