Problém je jeho veľkosť.
Pripravované sci-fi RPG Starfield sa zatiaľ javí ako megalomanský projekt, ktoré momentálne v Bethesde zamestnáva zhruba 500 vývojárov. Pomerne často počúvame, že je to ich zatiaľ najambicióznejší projekt, ktorý bude obsahovať viac než 250 tisíc riadkov dialógov.
To je približne štyrikrát viac, než ich má The Elder Scrolls V: Skyrim a dvojnásobok toho čím disponuje Fallout 4. A práve ona veľkosť a rozsiahlosť dialógov je podľa známeho českého prekladateľa Filipa Ženíšeka problémom, ktorý takmer určite vylučuje prípadnú českú lokalizáciu hry.
„Pre bežného prekladateľa to vychádza asi na 1333 človekodní práce. Navyše by to bolo veľmi drahé (hlavne kvôli testu), takže u menších trhoch by som lokalizáciu skutočne neočakával.“, prezradil Ženíšek na sociálnej sieti Twitter.
Do úvahy samozrejme pripadá možná fanúšikovská lokalizácia, ktorá by však trvala niekoľko rokov. Dôkazom je napríklad už spomínaný Fallout 4, ktorý sa dočkal fanúšikovskej češtiny po dlhých rokoch.
Proslýchá se, že Starfield má být velký asi jako čtyřikrát Skyrim. Pro běžného překladatele to tedy vychází asi na 1333 člověkodní práce.
Navíc by to bylo určitě velmi drahé (hlavně kvůli testu), takže u menších trhů bych lokalizaci opravdu spíš nečekal. https://t.co/BHbr5zynlF— Filip Aleth Ženíšek (@AletheiasCZ) October 17, 2022