Jedna z možných budúcností?
Je to iba pár dní čo sme vás informovali o tom, že Microsoft sa v dotazníku pýtal Xbox užívateľov, či by boli ochotní zniesť reklamy v prípade, ak by im to zaručilo nižší mesačný poplatok za Gold a Game Pass predplatné a dnes tu máme ďalšiu správu, ktorá naznačuje možnú budúcnosť herného priemyslu.
Microsoftu bol totiž pridelený patent s názvom PROVIDING PERSONALIZED CONTENT FOR UNINTRUSIVE ONLINE GAMING EXPERIENCE ktorý sa venuje možnému zobrazovaniu reklám počas používania herného streamovania. V prípade Microsoftu by išlo o ich Xbox Cloud Gaming.
Podľa diagramu patentu by algoritmus určil, kedy a za akých podmienok je vhodné užívateľovi zobraziť reklamu a následne ju odošle do streamu cez prekrývajúci video stream, ktorý by mohol teoreticky prekryť existujúce časti prostredia priamo v hre. Čiže, ak sme to pochopili správne, tak napríklad pretekárske hry by mohli mať na billboardoch v meste autentické reklamy namiesto in-game reklám a tie by sa aktualizovali podľa potrieb inzerentov.
Predpokladáme však, že z toho nápadu asi hráči veľmi nadšení nebudú a preto sme sami zvedaví, či sa Microsoft odváži prísť s touto technológiou do praxe.