CMA zverejnilo prvotné výsledky.
Nekonečná telenovela v podobe plánovanej akvizície Activision Blizzard Microsoftom za 68,7 miliardy dolárov pokračuje aj tesne pred sviatkami. Britská organizácia CMA, ktorá je jedným z kľúčových orgánov cez ktoré musí Microsoft tento obchod pretlačiť totiž zverejnila úvodnú časť druhej fázy skúmania dopadov tejto akvizície na trh.
Táto časť spočívala vo verejnej výzve v ktorej sa ku tejto akvizícii mohla vyjadriť britská verejnosť, čiže samotní hráči. A tí sú výrazne na strane schválenia tejto akvizície. CMA totiž v oficiálnom dokumente prezradilo, že z viac ako 2100 validných pripomienok boli až tri štvrtiny za to, aby CMA umožnilo prechod tohto obchodu. Podotýkame aj to, že CMA dostalo celkovo až 2600 pripomienok, no 500 z nich bolo vyradených pretože buď obsahovali urážky, alebo boli nečitateľné, alebo pochádzali od občanov, ktorí nespadajú pod reguláciu CMA.
Tí, ktorí sa vyjadrili za schválenie akvizície používali najčastejšie tieto argumenty
- Sony a Nintendo sú v konzolovom biznise silnejšie a táto akvizícia pomôže Microsoftu lepšie súťažiť
- Akvizícia nepoškodí rivalov Microsoftu, pretože Microsoft sa verejne aj súkromne zaviazal, že Call of Duty nebude exkluzivitou.
- Je nepravdepodobné, že Microsoft spraví z Call of Duty exkluzivitu kvôli multiplayerovej povahe série a kvôli tomu, že absencia Call of Duty na iných platformách by vytvorila dieru na trhu, ktorú by mohli zaplniť iné série.
- Call of Duty má konkurenciu zo strany mnohých sérií ako Battlefield, GTA a FIFA
- Akvizícia bude tlačiť na to, aby Sony zlepšilo svoju predplatenú službu, alebo aby vytvorilo konkurenciu série Call of Duty
- Akvizícia je reakciou na biznis model Sony, ktorý je už roky založený na získavaní exkluzívneho obsahu alebo časovej exkluzivity populárnych cross-platformových herných sérií ako Final Fantasy či Silent Hill.
- Plány Microsoftu pridať Call of Duty do Game Passu sú výrazne pro-hráčske, pretože zabezpečia nižšiu bariéru vstupu do hier tejto série.
- Microsoft neurobí obsah Activision hier exkluzívny pre Xbox, pretože by to zmazalo veľkú časť tržieb z konkurenčných platforiem.
- Hráči sa stále môžu vrátiť k štandardnej kúpe hier, ak by Microsoft výrazne navýšil cenu Game Passu po dokončení akvizície.
- Akvizícia bude viesť k väčšiemu rozpočtu pre hry a k hrám vyššej kvality
- Akvizícia bude znamenať lepšie vedenie pre Activision a možnosť investícií aj do iných značiek ako je Call of Duty.
- Akvizícia podporuje konkurenciu v segmente smartfónov, pretože umožní Microsoftu bojovať s Googlom a Applom.
- Akvizícia nevzbudzuje konkurenčné obavy v segmente cloud hrania, pretože tam existujú iný potencionálny konkurenti, ako napríklad Netflix.
- Niektorí členovia herného priemyslu nie sú proti tejto akvizícii.
Argumenty proti zahŕňali:
- Microsoft dominuje operačným systémom na PC a táto akvizícia môže spôsobiť podobný dopad aj v oblasti herného priemyslu.
- Microsoft má dostatok prostriedkov na to, aby vytvoril dobrú ponuku, ktorá dokáže konkurovať PlayStation platforme bez tejto akvizície.
- Táto akvizícia by viedla k nebezpečnému precedensu v hernom priemysle.
- Táto akvizícia by otvorila cestu k ďalším veľkým akvizíciám vydavateľstiev ako Take-Two, EA a Ubisoft a ku koncentrácii trhu.
- Microsoft urobí z Call of Duty exkluzivitu na Xbox, rovnako ako to spravil s hrami od ZeniMax Media (Bethesda).
- Microsoft má motiváciu robiť z Call of Duty exkluzivitu na Xbox. To by mohlo ovplyvniť hráčov, ktorí si môžu dovoliť iba jednu konzolu a tým pádom budú musieť prejsť na Xbox.
- Microsoft bude môcť zničiť kvalitu Call of Duty hier na PlayStation konzolách a tým motivovať k prechodu na Xbox.
- Microsoft môže ovládnuť trh s multi-game predplatenými službami.
- Microsoft je už teraz dominantný v hernom streamovaní a táto akvizícia môže zabrániť vo vstupe konkurencie na tento trh.
- Táto akvizícia môže zvýšiť bariéru na vstup pre menšie štúdia a indie vývojárov
- Táto akvizícia môže zvýšiť silu Microsoftu pri vyjednávaní sa hernými vydavateľmi.
Celý dokument CMA nájdete na tomto odkaze.