Celkom jasná inšpirácia.
Neil Druckmann, jeden z prezidentov štúdia Naughty Dog v súčasnosti poskytuje rozhovory ako na bežiacom páse, vzhľadom na snahu promovať chystaný The Last of Us seriál. V najnovšom rozhovore pre The Washington Post sa však nevenoval iba seriálu, ale aj svojej budúcnosti pri tvorbe hier.
V rozhovore sme sa dozvedeli, že Druckmanna začalo po vydaní fascinovať netradičné a nepriame rozprávanie príbehov, pričom ako príklad vyzdvihol hry Elden Ring a Inside: „V poslednom čase ma viac zaujali veci ako Elden Ring a Inside, ktoré sa pri rozprávaní príbehu nespoliehajú na tradičné rozprávanie.“
Druckmann tak naznačil, že budúce hry od štúdia Naughty Dog by sa mohli spoliehať menej na „vodenie hráča za ruku“ a rozprávanie príbehov cez cutscény a môžu klásť väčší dôraz na nepriame formy rozprávania príbehu: „Myslím si, že najlepšie rozprávanie príbehu v hre The Last of Us – áno, hra má aj veľa cutscén – ale veľa z neho je aj v hre, v pohybe po priestore a v pochopení histórie priestoru len tým, že sa naň pozeráte a skúmate ho. Pre mňa je práve toto momentálne jedna z najlepších radostí, ktorú mám z hier – [tie], ktoré dôverujú svojmu publiku, aby na veci prišlo, ktoré ho nedržia za ruku. To sú veci, ktoré ma do budúcnosti naozaj zaujímajú.“
„Myslím si, že sú to nástroje vo vašom súbore nástrojov a ide o to, ako využiť všetky tieto rôzne aspekty – niektoré z nich z iných médií, niektoré z nich [ako] nájdené poznámky a rozprávanie príbehov o prostredí. Myslím si, že existuje spôsob, ako tieto veci posunúť dopredu, aspoň pre ten druh hier, ktoré robíme v Naughty Dog. Veľmi ma to zaujalo – opäť, [nikdy] nespíme na vavrínoch a skúšame niečo trochu nové, trochu iné, čo sa nebude páčiť každému, ale to je v poriadku.
„A opäť sú to veci, na ktorých teraz pracujeme – môžem vám povedať, že tímy sú veľmi nadšené z rôznych projektov, ktoré máme v Naughty Dog.“
Druckmann v inom nedávnom rozhovore naznačil, že budúca hra Naughty Dog by sa mohla pozrieť do sveta The Last of Us a v inom rozhovore zas potvrdil, že štúdio už neplánuje svoje herné projekty odhaľovať tak skoro pred plánovaným vydaním, ako doteraz.
Prečítajte si tiež