Aspoň tak to tvrdí aliancia PC hrania. Presnejšie jej šéf Matt Ployhar pre portál Gamasutra povedal: "Je niekoľko vecí, ktoré to potvrdzujú. Nehovorím, že pirátstvo zmizne, každopádne je zaujímavé sledovať jeho vývin. Zoberme si napríklad taký Crysis, ktorý pirátstvo zasiahlo dosť tvrdo. Na jeho zníženie môžeme vidieť v súčasnej dobe mnohé kroky od vydavateľov: achievementy, in-game mazlíčkovia a podobné veci, ktoré s pirátenou verziou nezískate."
Revolúciu s achievementami spôsobil najmä Microsoft so svojím Xbox 360 v roku 2005. Bohužiaľ, na ich získavanie vám ale stačia aj nelegálne kópie hier. Na druhú stranu, Microsoft za ich používanie zabanoval už milión užívateľov. Každopádne sa zdá, že túžba človeka mať niečo, čo ostatní nie, zasahuje aj herný priemysel, a tak má systém achievementov už pomaly každá hra. Bez ohľadu na to, či pirátstvo skutočne klesá, firmy stále investujú nemalé peniaze do DRM ochrán (ktoré ale v niektorých prípadoch poctivého kupcu len otravujú alebo istým spôsobom obmedzujú).
zdroj: thegamerbuzz.com