Žiadna penetrácia herného streamovania.
V januári Google oficiálne ukončil činnosť svojej hernej streamovacej služby Google Stadia. A aj keď väčšina ľudí sa zhodla, že po stránke technológií išlo asi o najlepší produkt na trhu, tak všetko ostatné zaváňalo prúserom a to už od prvotného spustenia.
Preto asi nikoho neprekvapí, že primárnym dôvodom, prečo Google už po dvoch rokoch ukončil činnosť svojej hernej služby bola jej neschopnosť preraziť a získať na svoju stranu dostatočnú porciu hráčov. Až teraz sme sa však dozvedeli, akým veľkým zlyhaním Stadia v skutočnosti bola.
Vieme to vďaka dokumentom britského regulačného orgánu CMA, ktorý v súčasnosti prešetruje akvizíciu Activision Blizzard Microsoftom. A v týchto dokumentoch sa nachádza informácia, že v roku 2022 dosiahla Stadia podiel na trhu s hernými streamovacími službami v rozmedzí 0-5%. Čo je však ešte horšie, podiel Stadie na trhu medziročne klesol, nakoľko v roku 2021 bol v rozmedzí 5-10%. Tieto informácie tak dávajú do kontextu rozhodnutie spoločnosti Google.
V roku 2022 bol jasným lídrom na trhu herných streamovacích služieb Microsoft so svojou službo Xbox Cloud Gaming. Tá mala na trhu podiel v rozmedzí 60-70%. Za ňou sa umiestnili služby Nvidia GeForce Now, PlayStation Cloud, Google Stadia a Amazon Luna
Podiel herných streamovacích služieb v roku 2022
- Microsoft Xbox Cloud Gaming: 60-70%
- Nvidia GeForce Now: 10-20%
- PlayStation cloud: 10-20%
- Google Stadia: 0-5%
- Amazon Luna: 0-5%
Podiel herných streamovacích služieb v roku 2021
- Microsoft Xbox Cloud Gaming: 20-30%
- PlayStation cloud: 30-40%
- Nvidia GeForce Now: 20-30%
- Google Stadia: 5-10%