Na využitie vývojármi si ešte počkáme.
Microsoft na konci marca oznámil preview verziu svojho Agility SDK pre API DirectX 12, ktoré prináša veľmi zaujímavú funkciu, ktorá efektívne zbližuje svet konzolového a PC vývoja. Táto nová funkcia dostala názov GPU Upload Heaps a je dostupná pre vývojárov v preview režime.
Úlohou GPU Upload Heaps je umožnenie toho, aby procesor získal priamy prístup k VRAM, ktorá je na PC platforme používaná ako súčasť grafické čipu. Tým pádom táto funkcia eliminuje nutnosť kopírovania dát medzi dvoma časťami RAM, čo by malo mať veľké benefity pri čoraz komplexnejších hrách. Táto optimalizácia zvyšuje výkon v určitých scenároch tým, že umožňuje súčasný prístup CPU aj GPU do pamäte. Odstraňuje tiež potrebu udržiavať duplicitné údaje herného scenára v systémovej pamäti aj v pamäti VRAM grafickej karty, čo vedie k zníženiu toku údajov medzi týmito dvoma miestami.
Konzoly v súčasnosti používajú jeden typ RAM (GDDR6) ku ktorému má prístup aj procesor a aj grafický čip.
Tento krok je pokračovaním evolúcie, ktorý priniesla funkcia resizable base address register (BAR), ktorý umožnil Windowsu manažovať pamäť grafickej karty, takže teraz by mal mať teoreticky váš procesor priamy prístup k VRAM na grafickej karte.
Samozrejme, nakoľko ide o novú súčasť DirectX 12 API a je zatiaľ iba v preview režime, tak je celkom zrejmé, že na implementáciu do samotných hier si ešte chvíľu počkáme.