Konečne posun?
Zatiaľ to nevyzerá, že by Sony nejak extrémne zaujímalo herné streamovanie a na rozdiel od Microsoftu o ňom veľmi nehovorí a hlavne verejne ani nič nerobí. Zatiaľ čo predplatitelia Xbox Game Pass Ultimate môžu už dávno hrať Series X/S hry cez herné streamovanie, tak PlayStation Plus Premium predplatitelia sú stále zaseknutí pri hraní PlayStation 4 hier.
To, že navonok sa nič nedeje však neznamená, že Sony iba stojí na mieste. Je totiž zrejmé, že Sony chce byť pripravené pre prípad, že sa herné streamovanie naozaj odpichne a stane sa populárnym spôsobom konzumácie hier.
Odhliadnuc od nedávnych špekulácií o chystanom handhelde s označením Q Lite, ktorý by mal fungovať ako doplnok pre PlayStation 5 si totiž web The Verge všimol, že Sony začalo s veľkým najímaním nových pracovníkov práve pre oblasť herného streamovania. V súčasnosti má Sony 22 otvorených pozícii do tohto sektoru: „Ste priekopníkom v oblasti cloudových streamovacích produktov? Potom pravdepodobne súhlasíte s tým, že cloudové hry sú na ceste stať sa významnou súčasťou herného priemyslu,“ uvádza Sony v inzerátoch na rôzne pracovné pozície.
Medzi nimi sa nachádza jeden riaditeľ produktového manažmentu, 5 senior inžinierov platformy, troch softvérových inžinierov, dvoch technologických produktových manažérov a ďalších na rôzne menšie pozície. Tí budú súčasťou Sony Interactive Entertainment Future Technology Group (FTG), kde budú pripravovať „cloud hernú revolúciu.“
Sony taktiež nedávno inzerovala pracovné pozície súvisiace s dizajnovaním custom serverov a rackov a taktiež aj hardvérového architekta, ktorý by navrhol infraštruktúru pre herné streamovanie a machine learning.
Zaujímavé je však to, že Sony v inzerátoch uvádza hybridnú cloud infraštruktúru s Kubernetes a Amazon AWS a to aj napriek tomu, že v roku 2019 uzatvorila japonská spoločnosť spoluprácu s Microsoftom a ich Azure platformou. Otázne je, či je táto spolupráca ešte aktuálna.
Faktom je, že Sony malo príležitosť viesť segment herného streamovania vďaka odkúpeniu spoločnosti Gaikai, no zaspala na vavrínoch a dovolila Microsoftu predbehnúť ich. Podľa britského regulačného orgánu CMA, ktorý hodnotil segment herného streamovania ako súčasť schvaľovania akvizície Activision Blizzard Microsoftom je v súčasnosti Xbox herné streamovanie 4-7x väčšie ako herné streamovanie od PlayStation. Taktiež je na mieste otázka, či neustála snaha Sony potopiť túto akvizíciu nenarušila vyššie spomenutú spoluprácu medzi oboma spoločnosťami v cloud sektore.
Treba však podotknúť, že žiaden reálny produkt asi v najbližšej dobe očakávať nemusíme vzhľadom na to, že Sony ešte len zháňa pracovnú silu. Dá sa predpokladať, že títo noví zamestnanci SIE budú formovať budúcu víziu prístupu spoločnosti ku cloud hraniu.