Veľké peniaze.
Zatiaľ čo v minulej generácii konzol bolo Sony synonymom príbehových hier pre jedného hráča, tak PlayStation 5 generácia bude o snahe Sony preraziť v oblasti, kde sa zarábajú oveľa väčšie peniaze – v segmente live service hier. Svedčí o tom nie len plán vydať do konca finančného roka 2026 až 12 live service hier, ale aj alokované investície, ktoré s tým súvisia.
Nikkei totiž informuje o tom, že Sony alokovalo až 300 miliárd jenov, čo je v prepočte 2,17 miliardy dolárov do konca marca 2024 na R&D vo svojej PlayStation divízii, pričom účelom týchto peňazí bude zabezpečiť Sony úspech v live service biznise, pričom podľa Nikkei je snahou Sony „dobehnúť Microsoft“ v tejto oblasti.
Totižto, napriek tomu, že Microsoft výrazne zaostáva za Sony v oblasti first-party portfólia, tak v oblasti live service produktov je ďaleko popredu vďaka hrám a herným sériám ako Forza Horizon, Sea of Thieves, The Elder Scrolls Online či Minecraft. A po prípadnom úspešnom dokončení akvizície Activision Blizzard sa tento rozdiel ešte znásobí vďaka Call of Duty, Overwatch 2 či Diablo IV.
Live service hry totiž vyžadujú veľké investície do infraštruktúry, ktoré Sony musí podstúpiť v prípade, že to s prípadným úspechom v tomto segmente myslí vážne. Táto masívna suma reprezentuje 40% zo všetkých peňazí investovaných do R&D segmentu vrámci celej korporácie Sony v tomto období a ide o dvojnásobný rozpočet pre R&D v PlayStation divízii oproti roku 2020. Zatiaľ čo vo finančnom roku FY19 išlo na vývoj live service hier 12% z celkového rozpočtu, tak vo finančnom roku FY22 to bolo už 49%, v tomto roku až 55% a vo finančnom roku FY26 až 60%.
Kľúčom k live service expanzii pre Sony je štúdio Bungie. Toto štúdio kúpilo Sony v roku 2021 za 3,6 miliardy dolárov a nedávno si ich prizvali ku vyhodnocovaniu ostatných live service projektov vrámci portfólia PlayStation Studios. To vyústilo nie len vo veľké zmeny vrámci The Last of Us multiplayerového projektu, ale pravdepodobne prispelo aj k údajnému zrušeniu live service projektov štúdií Deviation Games a Final Strike Studios.
Prečítajte si tiež
Sony údajne zrušilo zatiaľ neohlásenú sci-fi strieľačku určenú pre PS5 a PC
Prečítajte si tiež
PlayStation exkluzivita od Deviation Games bola údajne zrušená
Sony má v súčasnosti vo vývoji už ohlásené live service hry ako Marathon od Bungie, Fairgames od Haven Studios a Concord od Firewalk, no zároveň má vo vývoji ešte množstvo zatiaľ neohlásených live service hier. Guerrilla Games pracuje na Horizon online hre, Firesprite údajne na live service reštarte značky Twisted Metal. Na live service hre údajne pracuje aj London Studio a do live service portfólia sa rátajú aj každoročné MLB hry od San Diego Studio a taktiež aj nové expanzie pre Destiny 2 od Bungie.