Z malého projektu sa vykľul veľký.
Po tom, čo Arkane Lyon vytvorilo Dishonored 2 a expanziu Death of the Outsider čakalo mnoho fanúšikov série tretie pokračovanie. To sa však neudialo a namiesto toho sme sa v roku 2021 dočkali vydania hry Deathloop. Bolo však rozhodnutie na vývoj Deathloop rozhodnutím samotného štúdia, alebo vedenia vydavateľstva Bethesda?
Dnes už bývalý šéf Arkane Raphael Colantonio v rozhovore pre Rock Paper Shotgun prezradil, že Dishonored 2 a Death of the Outsider nezažili veľký komerčný úspech a rozhodnutie o jej odložení prišlo zhora. Bethesda preto nariadila štúdiu prácu na menšom, no viac experimentálnom projekte, ktorý ich mal učiť a zamestnať predtým, ako sa pustia do ďalšej veľkej hry: „Bethesda chcela, aby sme niečo urobili. Nevedeli, kam sa po Dishonored chystáme. Chceme Dishonored 3? Neviem, urobme predtým niečo jednoduché a krátke a uvidíme.“
„A potom sa [Deathloop] stal veľkou vecou, v priebehu rokov,“ hovorí. „To bola zábavná vec: ‚Nie, nechceme robiť Dishonored 3, ale ak nám môžete predložiť malú hru, niečo, čo možno má multiplayer, aby sme sa naučili multiplayer, niečo, čo možno má mikrotransakcie, možno niečo s veľkou recykláciou, ako roguelike. A roguelike bol trochu vo vzduchu,“ hovorí Colantonio. „Takmer každý na svete bol do zažratý do nejakého roguelike. Takže sa mi zdalo, že ‚Áno, možno je to tá správna cesta, recyklujete hrateľnosť, beriete niektoré prvky sveta a neustále remixujete obsah‘.
Paradoxom je však podľa Colantonia fakt, že nakoniec z Deathloop vznikla veľká hra, ktorej vývoj stál porovnateľné peniaze, ako keby vytvárali Dishonored 3 a to aj napriek tomu, že pôvodne tomu tak nemalo byť.
Zatiaľ čo sesterské štúdio Arkane Austin momentálne dokončuje upírsku hru Redfall, tak Arkane Lyon pracuje na novom projekte, no jeho povaha nie je známa. Náznaky na prípadný Deathloop 2 určite sú, no mnoho fanúšikov volá po návrate série Dishonored. Otázkou však je, či je ten správny čas na jej návrat.
Prečítajte si tiež