Nie je to však už teraz tak?
Live service hry sú v súčasnosti štandardnou súčasťou každodenných herných životov a každý veľký vydavateľ chce mať tú „svoju“ živú hru, ktorá by si dokázala udržať hráčov aj mesiace ba roky po vydaní pridávaním nového obsahu.
Veterán PlayStation Šuhej Jošida však v rozhovore pre The Guardian prezradil, že nechce vidieť herný priemysel, ktorý je dominovaný takýmito hrami, pretože by to pre neho bolo nudné: „Herný priemysel nikdy neprestane byť zábavným miestom,“ povedal Yoshida. „Priemysel stále rastie a rastie a ja dúfam, že bude naďalej podporovať a prenasledovať kreatívne nápady a ľudí, ktorí sa snažia pracovať na nových veciach.“
„Nechceme predsa, aby bolo 10 najlepších hier každý rok takmer rovnakých, aby sa všetky hry stali službami,“ pokračoval. „To by bolo pre mňa trochu nudné.“
Faktom je však to, že aj samotné Sony má veľké ambície v oblasti live service hier. Ide totiž o lukratívny segment trhu, kde tomuto výrobcovi konzol PlayStation chýba vlastné želiezko v ohni. Aj preto plánuje Sony do roku 2025 vydať až 10 live service hier a aj preto spoločnosť investovala do live service štúdií ako Bungie, Firewalk či Haven. Vedenie PlayStation Studios však tvrdí, že aj napriek snahám o prerazenie v tejto oblasti sa stále môžeme tešiť aj na tradičné príbehové hry od PlayStation Studios, ktoré v minulej generácii Sony štúdiá preslávili.
V súčasnosti pracujú na live service hrách aj štúdiá ako Naughty Dog či Guerrilla Games a oficiálnych ohlásení by sme sa mali dočkať čoskoro.