K zníženiu však dôjde iba ťažko.
Táto generácia priniesla okrem nových konzol aj prvé oficiálne zvýšenie cien hier za veľmi dlhú dobu. Nové AAA hry už stoja štandardne od 70-80€ a aj keď vydavatelia argumentujú vyššou kvalitou a taktiež aj vyššími nákladmi na vývoj, tak najnovšie finančné dáta poukazujú, že toto navýšenie cien hier má negatívny efekt na samotné predaje.
Poukázal na to web Tweaktown a to prostredníctvom finančných správ spoločnosti Sony. Sony síce vygenerovala rekord v tržbách vo výške 27 miliárd dolárov za finančný rok, no tento rekord je do veľkej miery ťahaný vysokými predajmi konzol. O to viac, keď Sony počas minulého roka navýšilo oficiálne predajné ceny konzol, čo ešte viac navyšuje tržby. A aj tržby z predaja softvéru sa držia na stabilnej úrovni.
Problém je však v tom, že počet predaných kópií hier na PlayStation platformách neustále klesá od finančného roku FY20. Zatiaľ čo v FY20 sa predalo 338,9 milióna kópií PlayStation hier, tak o rok neskôr to bolo už iba 303,2 milióna kópií a v nedávno skončenom finančnom roku to bolo iba 264,2 milióna kópií.
Ide teda o masívny a konštantný prepad, ktorý ukazuje jasne. Aj keď tržby ostali rovnaké, tak tie peniaze prichádzajú od menšieho množstva hráčov a práve zvýšenie cien je dôvodom, prečo tržby neklesli. Ak sa však na to pozrieme z iného uhla pohľadu, tak možno predaje možno klesajú práve kvôli vyššej cene.
Long story short, consumers appear to be buying less games but are spending more on the games that they do buy.
— Derek Strickland (@DeekeTweak) April 29, 2023
The software graph listed above does not include microtransactions and is just revenues recognized from game sales.
Volume is down and game revenues are up.
Podobne klesajú aj predaje first-party Sony hier, ktoré sa ako prvé dočkali zvýšenia oficiálnych cien. Zatiaľ čo vo finančnom roku FY20 sa predalo 58,4 milióna kópií first-party hier, tak o rok neskôr to bolo 43,9 milióna a v poslednom roku 43,5 milióna.