Je to však vôbec ešte relevantné?
Ak by Redfall vyšiel a Bethesda by bola samostatným vydavateľom, tak by išlo iba o jedno z tradičných zlyhaní. Kvôli tomu, že Bethesda sa už dva roky nachádza v rukách Microsoftu sa však na zlyhanie tejto hry hľadí cez úplne novú optiku – Ako totiž mohol Microsoft dopustiť vydanie takejto hry?
Odpovede hľadal redaktor Windows Central Jez Corden, ktorý prišiel na zaujímavú skutočnosť. Aj napriek tomu, že Microsoft vlastní Bethesdu už dva roky, tak celý projekt od vývoja, cez marketing až po vydanie bolo v réžii Bethesdy. Podľa jeho informácií Microsoft po akvizícii Bethesdy ponechal vydavateľstvu celú štruktúru, vrátane manažmentu.
„Ľudia sa pýtali, prečo generálny riaditeľ spoločnosti Microsoft Gaming Phil Spencer neodložil Redfall alebo prečo vedúci Xbox Game Studios Matt Booty nezabezpečil základnú úroveň kvality. ZeniMax stále funguje ako samostatný subjekt, v dobrom aj zlom. ZeniMax má úplne samostatný proces vývoja a dodávania hier a nebolo v kompetencii Matta Bootyho, aby sa staral o Redfall, ako aj o niekoľko ďalších Xbox Game Studios, ktoré sú v súčasnosti v jeho kompetencii. Bootyho úlohou je starať sa o franšízy, ktoré sú interné pre Xbox, vrátane Age of Empires, Flight Simulator, Forza atď.“
Microsoft takto pristupuje k akvizíciám od kúpy štúdia Mojang v roku 2014, no v tomto prípade sa ukázali negatívne efekty takéhoto prístupu, ktorý Microsoft nazýva „limited integration.“ Ako však Corden správne podotkol, bez ohľadu na to, kto môže za toto zlyhanie, oči hráčov padajú na Microsoft, nakoľko čo sa vlastníckej štruktúry týka je Bethesda plne v rukách Microsoft a hlavne všetky budúce hry Bethesdy sú prezentované ako Xbox exkluzivity a preto nejde iba o štandardné zlyhanie. Preto bude zaujímavé sledovať, či budú kvôli Redfall vyvedené dôsledky na úrovni manažmentu Bethesdy, alebo či Microsoft použije túto hru ako dôvod pre väčší zásah do procesov Bethesdy.
Redfall bol síce mierne očakávanou hrou, no až neúspech tej ďalšej môže mať na Xbox značku katastrofálne dôsledky. Starfield, ktorého vydanie je naplánované na september je totiž extrémne očakávanou hrou od tvorcov série The Elder Scrolls a Fallout a Microsoft nutne potrebuje, aby Bethesda dodala kvalitný produkt s čo možno najmenším počtom bugov. Ak nie, tak si vieme predstaviť, že budú padať hlavy. Obrazne povedané.
Priestor na malú nápravu chutí však existuje. Už o mesiac má Microsoft naplánovaný Xbox Game Showcase.
Prečítajte si tiež
Microsoft priblížil detaily svojho Xbox Games Showcase a Starfield Direct
Microsoft však vedel, aká hra čaká hráčov. Jeff Grubb, redaktor GiantBomb totiž v novom podcaste prezradil, že pár týždňov pred vydaním mu jeho zdroj z Xbox tímu prezradil, že Redfall bude katastrofou.
{embed_video //www.youtube.com/watch?v=AQMaAfbJ2TI&}