Cieľom Xboxu nie je predať viac konzol.
Súčasťou veľkého rozhovoru s viditeľne nahnevaným šéfom Xbox divízie Philom Spencerom bol aj segment pre všetkých fanúšikov tzv. konzolových vojen. Ako je totiž celkom známe, Xbox je na treťom (a poslednom) mieste v predajoch konzol a to prakticky od svojho vzniku a mnohí poukazujú na nedostatok first-party hier ako na primárny dôvod tohto faktu.
Spencer však tvrdí, že ani v prípade, že spoločnosť začne vydávať veľké a vysokohodnotené first-party hry, tak nečaká, že zrazu Xbox predbehne v predajoch Nintendo Switch a PlayStation 5. Podľa neho je primárnym problémom fakt, že Xbox si vybral naozaj zlú generáciu na „prehru.“ Teda generáciu, kde hráči začali budovať svoje digitálne herné knižnice, ktoré sa teraz ťažko opúšťajú. Preto musel Xbox rozšíriť svoje obzory a vymaniť sa z neustálych obáv o predaje hardvéru a to aj napriek tomu, že konzoly sú stále základom Xbox biznisu.
„Nie je naším cieľom „prekonzolovať“ spoločnosť Sony alebo Nintendo. V skutočnosti pre nás neexistuje žiadne veľké riešenie alebo výhra. A viem, že to naštve veľa ľudí, ale je to jednoducho pravda, že keď ste na treťom mieste na trhu s konzolami a dvaja najlepší hráči sú takí silní, ako sú, a v určitých prípadoch sa veľmi, veľmi diskrétne zameriavajú na uzatváranie obchodov a ďalšie veci, ktoré nám ako tímu tak trochu sťažujú byť Xboxom, ale to je na naše tričko, nie na niekom inom.“
„Vidím komentár, že ak by ste jednoducho vytvorili skvelé hry, všetko by sa otočilo. Nie je pravda, že ak začneme vytvárať skvelé hry, zrazu sa podiel konzol nejakým dramatickým spôsobom zmení. Najhoršie sme prehrali v generácii Xbox One, kde si každý vybudoval svoju digitálnu knižnicu hier. Takže keď idete a budujete na Xboxe, chceme, aby sa naša komunita Xboxu cítila úžasne, ale táto myšlienka, že ak sa len viac zameriame na skvelé hry na našej konzole, že nejako vyhráme preteky o konzolu, podľa mňa nezapadá do reality väčšiny ľudí.“
Podľa Spencera 90 % ľudí, ktorí si každoročne kupujú konzolu, už vlastní konzolu PlayStation, Nintendo alebo Xbox a ich digitálna knižnica hier žije v tomto ekosystéme.
„Toto je prvá generácia, v ktorej veľké hry, ktoré hrajú, boli hry, ktoré boli dostupné v minulej generácii. Keď si spomenieme na Fortnite, Roblox a Minecraft, kontinuita z generácie na generáciu je taká silná. Vidím tam veľa mudrlantov, ktorí sa tak trochu chcú vrátiť do čias, keď sme všetci mali kazety a disky a každá nová generácia bola čistým štítom a mohli ste vymeniť celý podiel konzoly. To jednoducho nie je svet, v ktorom sa dnes nachádzame. Neexistuje svet, v ktorom je Starfield 11 z 10 a ľudia začnú predávať svoje PS5, to sa nestane.“