Nie je to med lízať.
Pre bežného hráča je niekedy extrémne ťažké vžiť sa do kože herných vývojárov a komplexnosti herného vývoja a preto asi nie je veľkým prekvapením, že hráči si pri bugoch a problémoch pri hrách často konštatujú „veď je to iba jeden bug.“
A štúdio Respawn ukázalo, aký komplikovaný vie byť herný vývoj na jednom príklade. Ich Battle Royale hra Apex Legends totiž v posledných mesiacoch trpela bugom, kedy sa zvuk zo zbrane ozýval tak, ako keby ste vypálili viacero rán za sebou napriek tomu, že ste vystrelili iba raz. Ide o malý bug, no v kompetitívnom prostredí môže mať veľký dopad na vývoj zápasu.
Bežný hráč skonštatuje, že nechápe, ako tento bug pretrval v hre mesiace, keď ho komunita pravidelne nahlasovala. Štúdio Respawn však prezradilo, že jeho oprava nebola jednoduchá. Problém bol už pri prvotnej analýze, pretože vývojárom sa nedarilo replikovať tento bug v internom prostredí.
Vývojári skonštatovali, že bug bol do hry pridaný so 16. sezónou a so zbraňou Nemesis, ktorá strieľa častice, ktoré sa zrýchľujú pri konštantnej paľbe. Respawn sa rozhodol, že keď je zbraň nenabitá, nemá zmysel zobrazovať efekt, pretože by sa napriek tomu, že je skrytý, spotrebovali zdroje. Každý hráč v hre s nenabitou Nemesis posielal na server príkaz „stop particles“ pri každom snímku, čo viedlo k problémom, ak malo zbraň vybavenú príliš veľa hráčov (aj keď bola v invetári).
Dev Team Update: Audio Update
by u/RSPN_Thieamy in apexlegends
Štúdiu sa podarilo bug replikovať až keď interne hrali zápas so štrnástimi hráčmi v 180FPS, pričom všetci mali k dispozícii práve zbraň Nemesis. A až po tomto zdĺhavom a komplikovanom procese sa im podarilo vydať fix, ktorý bug opravil.
Ak ste cynik a k životu pristupujete štýlom „je to ich problém,“ tak vám tento proces asi veľa nepovie, no nabudúce, keď sa budete rozčuľovať nad pretrvávajúcim bugom v hre, tak skúste pomyslieť na to, ako dlho trvalo opraviť jeden drobný bug.