Overwatch 1.5.
Štúdio Blizzard oznámilo, že kompletne zrušilo svoje plány na vývoj a vydanie plánovaného PvE módu pre hru Overwatch 2. Paradoxom celej situácie je fakt, že práve tento PvE mód bol dôvodom, prečo sa štúdio rozhodlo namiesto dlhodobej live service podpory prvého dielu rozhodlo pre vývoj dvojky: „V Overwatch 2 vytvárame kooperatívny, príbehovo orientovaný herný zážitok, o ktorý hráči žiadali už od pôvodnej hry a ktorý sme chceli vytvoriť už dlho. Tešíme sa, že budeme môcť v hre vyrozprávať ďalšiu kapitolu tohto epického príbehu, a sme nadšení, že môžeme hráčom poskytnúť úplne nový druh kooperatívneho zážitku postaveného na postupe a prispôsobovaní ich obľúbených hrdinov,“ povedal pri ohlásení hry vtedajší prezident Blizzardu J. Allen Brack.
Teraz však Blizzard tvrdí, že sa rozhodli, že ich vývojárske snahy budú lepšie využité pri podpore PvP časti hry a preto sa rozhodli kompletne ukončiť práce na tzv. hero misiách: „Vývoj zážitku PvE naozaj nepokročil tak, ako sme dúfali,“ povedal výkonný producent Jared Neuss. „Tím vytvoril množstvo úžasného obsahu, takže sú tu úžasné misie, ktoré sú naozaj vzrušujúce, sú tu úplne noví nepriatelia, s ktorými je super zábava bojovať, a niekoľko naozaj skvelých a šialených talentov hrdinov.
„Ale bohužiaľ, úsilie potrebné na to, aby sme to všetko spojili do zážitku v kvalite Blizzardu, ktorý vám môžeme dodať, je obrovské a naozaj nie je na dohľad žiadny koniec alebo definovaný nejaký konečný dátum, kedy to môžeme vypustiť do sveta. A tak nám zostáva ďalšia ťažká voľba. Budeme aj naďalej vynakladať všetko úsilie na PvE v nádeji, že sa nám ho podarí niekedy v budúcnosti vylodiť, alebo sa budeme držať tohto súboru hodnôt, ktoré sme si zjednotili, a sústredíme sa na živú hru a zameriame sa na službu vám všetkým?“
„Vzhľadom na všetko, čo sme sa dozvedeli o tom, čo je potrebné na prevádzku tejto hry na úrovni, ktorú si zaslúžite, je jasné, že nemôžeme naplniť pôvodnú víziu PvE, ktorá bola predstavená v roku 2019. Znamená to, že nebudeme dodávať ten špecializovaný režim hrdinu so stromami talentov. Tieto veci už jednoducho nie sú v našich plánoch. Vieme, že to bude pre mnohých z vás sklamaním, čo je dôvod, prečo sme to chceli predniesť ešte predtým, ako budeme hovoriť o pláne, a ak mám byť úplne úprimný, bolo to pre mnohých z nás a mnohých ľudí v tíme, ktorí do týchto vecí vložili svoje srdce a dušu, naozaj ťažké.“
Šéf vývoja hry Aaron Keller dodal, že hra sa predsa dočká kooperatívneho obsahu, ktorý bude do hry pridávaný sezónne: „Do budúcnosti však namiesto veľkého vydávania PvE a namiesto toho, aby sme všetko naše úsilie venovali týmto jednotlivým vydaniam, plánujeme, že kooperatívne hranie a kooperatívne zážitky budú súčasťou nášho sezónneho plánu, takže chceme, aby ste ich mohli zažiť častejšie a rozmanitejšie, ako sme pôvodne oznámili.“
Prvé príbehové misie pribudnú v auguste so začiatkom šiestej sezóny. Blizzard taktiež plánuje novú podpornú (6. sezóna) a novú tank (7. sezóna) hrateľnú postavu popri štandardnej nádielke nového obsahu. Viac v infografike nižšie.