Aké plynie poučenie?
Aký rozdiel dokáže spraviť mesiac. Zatiaľ čo po tohtoročnej Xbox prezentácii panuje pozitívna nálada vďaka hrám ako Fable, Starfield, Avowed či Forza Motorsport, tak začiatkom mája sa zdala situácia Xboxu viac ako problematická a mohlo za to vydanie hry Redfall. Mnohí dokonca žiadali odstúpenie šéfa Xboxu Phila Spencera.
Ako to však v takýchto situáciách býva, dôležité je, aby si Xbox zobral z vydania tak zlej hry poučenie a preto sa k jej vydaniu vrátil šéf Xbox Game Studios Matt Booty v rozhovore pre IGN. Booty priznal, že podcenili fakt, že keď sa z third-party štúdia stane first-party štúdio, tak sa menia aj očakávania (Arkane je súčasťou Bethesdy, ktorú Microsoft kúpil v roku 2021): „Keď sa štúdio stane súčasťou Xboxu, či sa mu to páči alebo nie, stane sa súčasťou first-party a ako súčasť first-party je v inom svetle, ľudia sa naň pozerajú inou optikou. A je mojou zodpovednosťou, našou zodpovednosťou ako širšieho orgánu Xboxu, uistiť sa, že to chápu, a potom zabezpečiť, aby boli nastavené a aby sme vhodne nastavili očakávania.“
Podľa neho bolo za vydanie Redfall zodpovedné „tunelové videnie“ manažmentu Xboxu a Bethesdy: „Niekedy môže mať tím len trochu tunelové videnie okolo svojej hry a niekedy môže mať manažment opačný problém, keď sa možno pozerá príliš z ďaleka… mali sme ľudí, ktorí hrali hru, mali sme recenzie, robili sme simulované recenzie, jednoducho sme mali indikátory, že to bude fungovať lepšie, ako to fungovalo. A myslím si, že tím bol tak oddaný tomu, čo budoval, že mal jednoducho trochu tunelové videnie.“
Podľa Bootyho je kľúčové nastavovať v budúcnosti správne očakávania v očiach fanúšikov a podľa toho bola vyskladaná aj nedeľná prezentácia: „Mám pocit, že máme tento rytmus a kadenciu v našich štúdiách. Keď sa dnes pozerám dopredu, až do konca roka 2024, videl som hrateľné verzie hier. Získal som tak dôveru pre nasledujúcich 18 mesiacov, viem v akom stave sú tie projekty.“
To sa týka napríklad aj skorého ohlasovania hier, za čo bol Microsoft kritizovaný v roku 2020, kedy ukázal hry cez CGI trailery. Prezradil, že hru Clockwork Revolution hral už minulý rok, no rozhodli sa ju ohlásiť až na tohtoročnej konferencii, aby mohli ukázať plnú víziu tvorcov cez herné zábery.
Mimochodom. Redfall sa dočkal prvého updatu od vydania, ktorý prináša opravu mnohých problémov, no na 60FPS patch pre konzoly si ešte chvíľu počkáme.