Momentálne si ju ta nevieme zahrať na žiadnom modernom systéme.
Metal Gear Solid 4 bol zvláštnou PlayStation 3 exkluzivitou. Primárne kvôli tomu, že nešlo o exkluzivitu, ktorú si zaplatila spoločnosť Sony, ale o exkluzivitu, ktorá vznikla kvôli politike spoločnosti Konami. Teraz sa o nej rozhovoril jeden z producentov hry Ryan Payton.
Ten prezradil, že Xbox 360 port hry existoval (a pravdepodobne aj existuje) v útrobách Konami a tento port dokonca funguje veľmi dobre. Konami totiž požiadalo vývojárov, aby otestovali možnosti portu tejto hry pre konzolu od Microsoftu: „Napriek tomu, že moji kolegovia boli sklamaní z vývoja na PS3, väčšina z nich bola stále zarytými fanúšikmi Sony a nebola za to, aby sa na takýto test vynakladali prostriedky,“ vysvetľuje Payton v knihe.
„Verili, že Metal Gear Solid 4 bude na staršom a horšom hardvéri od Microsoftu vyzerať a bežať hrozne. Jedného osudného dňa usporiadal výskumný a vývojový tím spoločnosti Konami stretnutie, na ktorom sme mohli vidieť plody ich práce – Metal Gear Solid 4 bežal krásne a plynulo na konzole Xbox 360.“
Napriek tomu sa však Konami rozhodlo tento port nevydať. Dôvod? Xbox 360 nemal Blu-ray mechaniku a to by znamenalo, že by Xbox 360 verzia hry musela byť vydaná na viacerých diskoch, čo sa nepozdávalo vedeniu japonského vydavateľstva. Zatiaľ čo Blu-ray disk na PlayStation 3 dokázal obsiahnuť 54GB dát, tak Xbox 360 v tom čase dokázal na jeden disk zmestiť iba 8,3GB dát.
Dôsledkom toho je však fakt, že v súčasnosti sa hra nedá zahrať na žiadnom modernom systéme natívne. Nové PlayStation konzoly totiž nie sú spätne kompatibilné a tak zostáva len dúfať, že Konami sa jedného dňa rozhodne pre nejakú formu remaku/remasteru.