Dobre strážené tajomstvá.
Sme vo finálne ohľadom akvizície Activision Blizzard Microsoftom. Zatiaľ čo vo Veľkej Británii prebieha odvolanie voči snahe CMA o zablokovanie akvizície, tak v USA bude v najbližších dňoch prebiehať súdny spor medzi Microsoftom/Activision Blizzard a regulačným orgánom FTC. A vôbec nepochybujeme o tom, že tento súdny spor vytiahne dostatok špinavého prádla z útrob herného priemyslu.
Zúčastní sa totiž aj Sony, ktoré je dlhodobo proti tejto akvizícii. A aj keď šéf PlayStation Jim Ryan nebude prítomný osobne, tak stanovisko pošle súdu prostredníctvom vopred nahraného videozáznamu.
Je však zrejmé, že stanovisko Sony sa nezmenilo. Japonská spoločnosť má veľké výhrady voči akvizícii, čo je celkom pochopiteľné. Jim Ryan však okrem logických faktov, ako konkurenčná výhoda poukázal aj na ďalší fakt. Vo výpovedi z apríla, ktorá bola zverejnená až teraz totiž prezradil, že po prípadnom dokončení akvizície nebude môcť Sony spolupracovať so štúdiami ABK a zdieľať s nimi okrem iného aj špecifikácie PlayStation 6 konzoly.
Ryan prezradil, že táto kolaborácia bola v minulosti veľmi prospešná a jej strata by znamenala veľký problém nie len pre samotné Sony, ale aj pre hráčov na PlayStation konzolách. Poukázal napríklad na to, že Microsoft by nemal dôvod využívať pokročilé funkcie PlayStation konzol ako napríklad DualSense gamepad: „Nemôžeme si dovoliť riziko zdieľania tajných informácií so spoločnosťou, ktorú vlastní náš priamy konkurent,“ povedal Ryan vo výpovedi.
Ryan taktiež naznačil niečo, čo sa týka Minecraftu po akvizícii štúdia Mojang Microsoftom v roku 2014, no nakoľko ide o „začiernenú“ informáciu, tak nevieme zhodnotiť, čo Ryan povedal.
Šéf Sony však samozrejme ignoruje fakt, že dve štúdiá, ktoré vlastní Sony v súčasnosti a budúcnosti budú pracovať na hrách určených pre novú generáciu Xbox hardvéru – Bungie totiž ostalo multiplatformové štúdio a Sony San Diego vytvára MLB hry aj na Xbox. A technicky teda Microsoft čelí rovnakému riziku, akému by Sony čelilo o úspešnom dokončení akvizície.