Po 13. rokoch sa však Alan vrátil.
Prečo sme na novú Alan Wake hru museli čakať 13 rokov? Tak táto otázka má veľmi jednoduchú a zároveň komplexnú odpoveď. Remedy totiž v rozhovore pre Eurogamer potvrdilo, že po dokončení Alan Wake a samostatného spin-offu American Nightmare chceli vytvoriť pokračovanie nazvané jednoducho – Alan Wake 2. Narazili však na nechuť vlastníka licencie, spoločnosť Microsoft.
Alan Wake 2 bol navrhnutý štúdiom Remedy, no Sam Lake prezradil, že Microsoft v danej dobe videl lineárne hry pre jedného hráča ako „záležitosť minulosti“ a tak sa pozornosť Remedy presunula na koncept hry, ktorý nakoniec vyšiel ako Quantum Break – unikátna kombinácia hry a hraného seriálu: „Vytvárali sme koncept hry Alan Wake 2, ukazovali sme ho Microsoftu – ale v tom čase aj iným vydavateľom – a bolo to možno trochu nevhodné načasovanie, pretože priemysel sa v priebehu vývoja posúva a mení. Bolo to v čase, keď nám bol jasne prejavený pocit, že lineárne hry pre jedného hráča sú minulosťou. No príbehy pre jedného hráča je v dnešnej dobe samozrejme obrovské, ale v tom čase sa zdalo, že to nikoho nezaujíma.“
„A ako detail, v tom návrhu som mal nápad, že medzi jednotlivými epizódami hry budú hrané miniepizódy, a počas toho pitchingu v Microsofte povedali: „Momentálne máme o to záujem, ale nemáme záujem pokračovať s Alanom Wakeom. Z toho sa potom vyvinul Quantum Break. Ale medzi každou hrou sme sa vrátili s novou verziou toho, čím by Alan Wake 2 mohol byť, a viedli sme nejaké diskusie a teraz sme tu.“
Quantum Break vyšiel v roku 2016 na Xbox One a PC. Hra si nezískala veľkú priazeň kritikov a ani po komerčnej stránke nešlo o hit a tak sa spolupráca Microsoftu a Remedy na exkluzívnych hrách skončila. Paradoxne sme sa však včera dozvedeli, že Microsoft zvažoval v roku 2021 kúpu tohto fínskeho štúdia.
Režisér Alan Wake 2 Kyle Rowley prezradil, že dokonca aj hra Control pôvodne začala vývoj ako Alan Wake 2.