BioWare bude v najbližších rokoch o dvoch značkách.
Popri oznámení o tom, že BioWare presúva vývoj MMORPG hry Star Wars The Old Republic do iného štúdia sme sa taktiež dozvedeli, čo nás v budúcnosti od BioWare čaká a aký je status ich aktuálnych projektov.
Dôvodom, prečo sa BioWare vzdalo ďalšieho vývoja The Old Republic bol fakt, že štúdio sa chce v najbližších rokoch sústrediť na dvojicu herných značiek – Dragon Age a Mass Effect. Podľa šéfa BioWare Garyho McKaya ide o snahu „sústrediť sa na pohlcujúce a emocionálne hry pre jedného hráča.“
„Pri pohľade do budúcnosti sa spoločnosť BioWare zameriava na to, aby bola lídrom vo vývoji pohlcujúcich, emóciami nabitých hier pre jedného hráča s tímami predovšetkým v Austine a Edmontone,“ napísal McKay. „Znamená to obnovené zameranie na naše dve kľúčové série: Dragon Age a Mass Effect.“
Bližšie k vydaniu je Dragon Age: Dreadwolf. Hra sa naďalej „buduje, vylaďuje a upravuje“ a viac detailov sa dozvieme už čoskoro. Hra bola už v minulom októbri hrateľná od začiatku do konca, no napriek tomu Electronic Arts neráta s vydaním skôr ako na začiatku budúceho finančného roka (od apríla 2024 do marca 2025).
Dragon Age: Dreadwolf je však v oveľa pokročilejšej fáze vývoja ako nová Mass Effect hra. Napriek tomu, že projekt bol oficiálny odhalený ešte v roku 2020, tak hra stále nevystúpila z fázy predprodukcie: „V prípade hry Mass Effect pokračujeme v predprodukcii s hlavným tímom skúsených rozprávačov príbehov, ktorí približujú hlbokú históriu série novým veľkolepým spôsobom,“ napísal McKay. Zároveň priznal, že časť vývojárov, ktorí pracovali na hre bolo presunutých na vývoj Dragon Age: Dreadwolf, aby bola hra dokončená včas.
Zdá sa teda, že poriadna produkcia novej Mass Effect hry sa nezačne skôr ako po dokončení Dreadwolf a budeme len dúfať, že sa hry dočkáme ešte počas aktuálnej generácie konzol.