Veľký skok vpred.
Okrem toho, že Starfield je prvým novým univerzom štúdia BGS po 25 rokoch, tak je aj prvou hrou štúdia na novej generácii vlastného enginu, ktorý má názov Creation Engine 2. Podľa šéfa štúdia Todda Howarda môže práve vývoj tohto enginu do určitej miery za to, ako dlho trval vývoj Starfield, no skonštatoval, že to stálo za to.
„S novým enginom sme veľmi spokojní. Trvalo nám to tak dlho. Náš technický tím pod vedením Chrisa Rodrigueza a Joela Dinolta je úžasný. To, čo sme schopní v hre urobiť a mať všetky tie veci, ktoré vyzerajú úžasne a bežia od všetkých predmetov, ktoré simulujeme v ľudských vesmírnych lodiach, plných planétach, náš model osvetlenia je jednoducho úžasný… máme aj to GI (Global Illumiantion) v reálnom čase.“
„Zatiaľ sme to neukázali a rád by som to v budúcnosti urobil, ale máme naozaj skvelú objemovú hmlu a jej interakciu s osvetlením. Potom sa dostanete k fyzike a začneme sa hrať s gravitáciou, bude to ešte šialenejšie. Viete, že teraz je veľa hier s otvoreným svetom, ale myslím, že to, čo naozaj odlišuje tú našu, je, že všetky tieto úlohy bežia. Nie je to tak, že začnete misiu a my všetko vypneme.“
„Môžete ich byť na desiatkach naraz, a to v našich hrách niekedy vytvára veľký chaos, sme si toho vedomí, ale zároveň to vytvára tieto magické momenty, ktoré jednoducho milujeme a naši hráči ich milujú, a myslím, že to je na tom to naozaj výnimočné.“
Howard prezradil, že zatiaľ čo väčšinu vývoja hry a enginu zvládlo štúdio samostatne, tak od roku 2022 s hrou pomáha ATG (Advanced Technology Group) spoločnosti Microsoft, ktorá sa snaží hru vyladiť po stránke výkonu nie len na PC ale aj na Xbox Series X/S konzolách.
Starfield príde 6. septembra na PC a Xbox Series X/s a bude aj v predplatnom Xbox Game Pass.