Nie šťastný začiatok.
Aj napriek tomu, že predaje Diablo 4 sa zdajú byť excelentné, tak cieľom Blizzardu je pochopiteľne držať hráčov pri hre dlhodobo – sezónami s novým obsahom a celkovou live service ponukou. A zatiaľ čo sme sa dočkali spustenia prvej sezóny – Season of Malignant, tak Diablo komunita je v plameňoch. Obrazne povedané.
Blizzard totiž ešte pred vydaním novej sezóny vypustil do sveta nový patch pre hru s označením 1.1.0, ktorý priniesol masívne množstvo nerfov a zmien, ktoré nie sú komunite hry veľmi po chuti. A to tak, že hráči začali hru bombardovať na Metacritic negatívnymi hodnoteniami a momentálne pri hre svieti príjemné skóre 2/10.
Množstvo buildov sa stalo doslova nepoužiteľnými a celkovo sa hra stala viac závislou na grinde. Streamer Asmongold to zosumarizoval takto: „Za prvé: Všetko je horšie. Po druhé: Všetko je ťažšie. Po tretie: Všetko, čo ste robili, musíte teraz robiť ťažšie. Číslo štyri: Levelovanie – pomalšie. Číslo päť: Helltides – horšie, zníženie poškodenia: znížené. Zraniteľnosť: vypitvaná.“
Je teda zrejmé, že toto nebol najšťastnejší prvý krok v live service podpore hry a Blizzard sa hneď na začiatku ocitol pod paľbou kritiky.
Štúdio teda má čo vysvetľovať a pokúsi sa o to už dnes počas plánovaného streamu. Zúčastnia sa ho režisér hry Joe Shely, pomocný režisér Joseph Piepiora a komunitný manažér Adam Fletcher. Stream sa začne dnes od 20:00 nášho času: „Tím bude diskutovať o spätnej väzbe, ktorú sme dostali od komunity k patchi 1.1.0, a podrobne predstaví, čo sa chystá pre Diablo IV.“
Blizzard však už stihol na niektoré výhrady reagovať patchom. Jednou zmenou bude napríklad zmazanie nutnosti dosiahnutia konkrétnych levelov na zmeny vo World Tiers.