Určite?
Ubehlo 18 mesiacov od vydania Battlefield 2042, ktoré sa v žiadnom prípade nedá označiť ako úspešné. Okrem všeobecnej nedokončenosti sa totiž vývojári rozhodli pre viacero kontroverzných dizajnových prvkov, ktoré komunita neprijala dobre, vzhľadom na históriu série. A v rozhovore pre GamesRadar sa k tejto téme vyjadril producent hry Ryan McArthur.
„Battlefield 2042 jednoducho nedopadol tak, ako sme dúfali,“ hovorí McArthur, ktorý bol krátko po uvedení hry na trh prizvaný, aby pomohol projekt zachrániť. „Podľa toho, ako sme o hre hovorili a ako ju prezentovali trailery, si myslím, že hráči od nás očakávali skvelú hru a my sme to spočiatku nesplnili. Ale tím bol naozaj zapálený pre to, aby to napravil a aby hráči dostali to, čo od hry Battlefield očakávali. Hneď po vydaní 2042 sme sa veľa hľadali. Veľmi verím v to, že to, ako niečo robíte, sa odráža v tom, čo robíte. Takže keď sme sa začali zaoberať tým, ako by sme chceli túto hru napraviť, naozaj sme sa poriadne pozreli nielen na hru samotnú, ale aj na to, ako sme ju vytvorili. Odišli sme od toho, aby sme ju robili s našimi hráčmi – to sa stratilo v tlaku na vydanie hry.“
„Spočiatku to bolo tvrdé. To, čo sa vracalo, bolo ťažké počuť. Hráči boli nespokojní, ale vedeli sme, že sklamanie pochádza z dobrého miesta – milujú túto sériu. Takže veľká časť tohto procesu spočívala v tom, že sme tímu povedali: „Prijmime tvrdú spätnú väzbu, pozrime sa, ako na tom sú, a naozaj pochopme, čo nám ušlo. Pri mnohých z týchto úvah sme sa riadili nasledovným cieľom: ujasnime si, akú hru chceme vytvoriť, čo nám chýba a čo nefunguje – strávili sme veľa času tým, že sme si to všetko ujasnili a zladili tím. Museli tomu veriť. Máme vášnivý tím, ktorý chce vytvoriť naozaj dobrú hru Battlefield, takže sme sa naozaj opierali o ich odborné znalosti a nechali sme im trochu voľnosti, aby presadzovali to, čo podľa nich chýba.“
Špecialisti sú nepochopení
McArthur v rozhovore prezradil, že myšlienka za špecialistami, ktorí boli najkontroverznejšou zmenou v hre bola dobrá, no komunita tejto zmene neporozumela: „Cieľ, ktorý sme pôvodne mali, bol dobrý na to, aby sme ho dosiahli. Chceli sme zachovať štruktúru tímovej hry „kameň, papier, nožnice“, dať jej väčšiu identitu a poskytnúť viac príležitostí na rozvoj pieskoviska v priebehu času. Podcenili sme však to, že keďže to vyzerá tak odlišne, hráči nie vždy videli, ako to všetko do seba zapadá.“
„Každý z týchto špecialistov bol pôvodne navrhnutý tak, aby zapadal do štruktúry tried, ktorú sme mali v predchádzajúcich hrách. Len sme nepristáli na túto komunikáciu alebo ju nevykonali tak, aby hráči pochopili, akú úlohu má každý špecialista zohrávať,“ hovorí McArthur. „Podcenili sme potrebu zabezpečiť, aby sme tieto veci neustále spájali s pôvodnými piliermi Battlefieldu – hrou na triedu, hrou v družstve a tímovou prácou. Toto je jedno z veľkých miest, kde sme spadli.“
„Keď sa pozrieme späť na údaje a keď sme začali so zavádzaním systémov tried, jednou z hlavných vecí, ktorú sme začali chápať, bolo, že veľa našich problémov pochádza z toho, že hráči nerozumeli, ako majú špecialisti fungovať. A ak nerozumiete, ako má niečo fungovať, samozrejme veríte, že starý spôsob bol lepší. Spätná väzba od hráčov bola v tejto súvislosti naozaj dobrá. Museli sme teda nájsť spôsob, ako im dať to, čo chceli, ale zároveň nám umožniť slobodu a flexibilitu, ktorú sme pôvodne chceli tiež.“
McArthur však priznal, že po návrate systému herných tried sa sentiment okolo hry zlepšil.
Hra rástla a pomohol aj Game Pass
McArthur prezradil, že komunita hry aktívne rástla s vydaním každej sezóny, ktoré prinášali zmeny a opravy: „Keď sme spustili prvú sezónu hry, mohli ste vidieť, ako sa medzi hráčmi začínajú objavovať impulzy. Druhá sezóna bola lepšia a hra sa začala rozbiehať. A potom sme v 3. sezóne zaznamenali obrovský prílev nových hráčov.“
Ten prílev pribudol z časti vďaka predplatenej službe Xbox Game Pass, keďže hra tam v tom čase pristála: „Veľmi verím v programy, ako je Game Pass, a pre nás to bol obrovský moment – niečo, čo sme si poznačili do kalendára. Jedna vec, o ktorej sme interne dosť často hovorili, bola, že ak nastane moment, keď túto hru otvoríme pre celú skupinu nových hráčov, musí to byť dobré. Musí to byť hra, akou sme ju chceli mať, keď sme ju spúšťali, a to skutočne posilnilo tím, keď sme sa blížili k tomuto dátumu.“
Čo ďalej?
5. sezóna vyšla 7. júna 2023 a priniesla ďalšie pozitívne prijaté zmeny a vylepšenia. Vzhľadom na troj-mesačnú kadenciu sezón však očakávame šiestu sezónu niekedy v septembri. McArthur však zatiaľ o podrobnostiach sezóny hovoriť nemohol. Prezradil však, že hráči sa môžu pozrieť na piatu sezónu aby vytušili, akým smerom pôjdu ďalšie sezóny Battlefield 2042. DICE skúma spôsoby, ako posilniť základy, lepšie sa zamerať na riadenie družstiev a režimy, ktoré kladú dôraz na spoluprácu družstiev, a potom nájsť nové spôsoby, ako využiť rozsah platformy. „V tomto bode sa práve nachádzame; snažíme sa skutočne zaťať zuby do toho, čo robí Battlefield skvelým, a zároveň sa snažíme nájsť nové spôsoby, ako to poskytnúť hráčom. Myslím, že šiesta sezóna bude jedným z tých naozaj zaujímavých momentov, keď si ľudia povedia: ‚no, toto som nečakal, ale toto je naozaj Battlefield‘. A myslím si, že práve o to sa teraz chceme usilovať. Ako sa posunúť ďalej a dať našim hráčom viac, ale stále Battlefield.“