Kompromisy sa však robia už aj teraz.
Postupom generácie si Microsoft zarobil na malý problém a to kvôli konzole Xbox Series S. Tento menej výkonný brat konzoly Series X totiž vytvára vrásky na čelách vývojárov po celom svete a tento problém vyvrcholil pri hre Baldur’s Gate 3, ktorá na Xbox konzoly mešká práve kvôli komplikáciám s optimalizáciou na túto konzolu. Situácia sa síce už vyriešila, no obeťou sa stal lokálny split-screen na tejto konzole.
Prečítajte si tiež
Baldur’s Gate 3 nakoniec príde na Xbox ešte v tomto roku
Mnohí tak navrhujú „jednoduché“ riešenie. Žiadajú Microsoft, aby umožnil vydávanie hier iba na Xbox Series X bez nutnosti Series S verzie. Šéf Xboxu Phil Spencer to však v rozhovore pre Eurogamer odmietol: „Konkrétne v prípade S sme navrhli krabicu s podobnosťami s X a jasnými miestami, kde sa zameriavame na iný výkon. A prijímame spätnú väzbu od vývojárov vrátane spoločnosti Larian, dnes som sa s nimi stretol, aby sme sa o tom porozprávali, a som presvedčený, že nájdeme dobré riešenie a poučíme sa.“
„Nevidím svet, v ktorom by sme upustili od S. Pokiaľ ide o paritu, nemyslím si, že ste od nás alebo od spoločnosti Larian počuli, že by išlo o paritu. Myslím si, že o tom skôr hovorí komunita. Existujú funkcie, ktoré sa dnes dodávajú na X a ktoré sa nedodávajú na S, dokonca aj z našich vlastných hier, napríklad ray-tracing, ktorý funguje na X, v niektorých hrách na S nie je. Takže zákazník S, ktorý utratil zhruba polovicu toho, čo si kúpil zákazník X, chápe, že to nepobeží rovnako.
„Chcem zabezpečiť, aby boli hry dostupné na oboch platformách, to je naša úloha ako držiteľa platformy a sme k tomu zaviazaní spolu s našimi partnermi,“ pokračoval Spencer. „A myslím si, že sa nám to so spoločnosťou Larian podarí. Takže sa toho príliš neobávam, ale vďaka tomu sme sa naučili nejaké veci. Mať základnú cenovú úroveň konzoly, pod 300 dolárov, je pre toto odvetvie dobrá vec. Myslím si, že je to dôležité, Switch to dokázal, pokiaľ ide o akési tradičné konzoly typu „zapoj do môjho televízora“. Myslím, že je to dôležité. Takže sme odhodlaní.“
Problémom pre Microsoft je fakt, že podľa odhadov je približne polovica predaných Xbox Series konzol práve „S-kových,“ čiže ak by Microsoft naozaj umožnil obídenie tejto konzoly, tak by hry prišili o veľký potencionálny predaj.