Niekoľko drobností.
Vice-prezident Bethesdy Pete Hines poskytol rozhovor pre španielsky web Vandal v ktorom sa venoval viacerým témam, ktoré súvisia s Bethesda hrami a hlavne s hrou Starfield, ktorá príde na trh už 6. septembra.
Konkrétne prezradil, ako si máme nastaviť očakávania ohľadom prípadných príbehových expanzií tejto vesmírnej RPG hry. Ako je známe, hra dostane minimálne jednu príbehovú expanziu s názvom Shattered Space, no vylúčené nie sú ani ďalšie.
„Nechcem nič prezrádzať, ale Shattered Space je DLC [jedno z tých, ktoré máme na mysli]. Máme však veľa nápadov na ďalšie veci rôznych veľkostí, ktoré môžeme do sveta pridať. Naozaj, časť [rozhodnutí o] tom zvyčajne vychádza z… No, musíme počkať do budúceho týždňa. Chceme, aby ľudia hrali a zistili, ako hrajú jednotlivé časti hry, a zistili, čo chcú viac. Sedíme tu a rozhodujeme o DLC, ale túto hru bude hrať 12 miliónov alebo 20 miliónov ľudí a to, čo si myslíme, sa môže veľmi zmeniť.
„Na tejto ceste budeme robiť kombináciu rôznych vecí. Naša podpora tejto hry bude trvať ešte nejaký čas. Ale ako dlho a koľko DLC, to teraz neviem povedať. Musíme hru vydať nasledujúci týždeň [v Early Access] a týždeň po tom aj plnú verziu a reagovať na to neskôr.“
Je zrejmé, že pozornosť väčšiny štúdia Bethesda Game Studios sa po dokončení Starfield presunie na vývoj The Elder Scrolls 6. Hra má podľa dostupných informácií využívať engine zo Starfieldu, no Hines prekvapil keď prezradil, že hra je už v istej fáze produkcie:
„Pozrime sa na to časom, ale až po rokoch. Celé naše štúdio sa sústredilo na to, aby táto hra bola čo najlepšia. A áno, na hre The Elder Scrolls VI pracujú ľudia, ale práve na túto hru sa štúdio zameralo. Takže nie, o hre The Elder Scrolls VI nebudete počuť tak skoro. Starfield je zatiaľ našou prioritou a ešte chvíľu zostane našou prioritou, než budeme hovoriť o čomkoľvek inom. Hra je však vo vývoji, no v počiatočnom štádiu vývoja.“
Posledná časť rozhovoru sa venovala hre Hi-Fi Rush a štúdiu Tango Gameworks. Konkrétne tomu, prečo Bethesda zvolila vydanie hry v rovnaký deň, kedy bola hra ohlásená a ako úspech či neúspech tejto hry zmenil vzťah Bethesdy a samotného štúdia.
„Vzťah s našimi štúdiami sa neustále vyvíja. Jednou z vecí, ktoré si, dúfam, ľudia z hry ako Hi-Fi Rush odnesú, je, že ako spoločnosť sme ochotní spolupracovať s vývojármi a riskovať veci, o ktorých by ste nikdy neverili, že by mohli z daného štúdia vyjsť. Keď si pomyslíte na Tango, myslíte si, že robí hororové hry, a zrazu príde naozaj jasná, farebná a zábavná hudobná akčná hra.
„Čiastočne sme ju vydali prekvapivo preto, že sme nechceli stráviť tri mesiace vysvetľovaním ľuďom, prečo sme urobili túto hru, prečo títo ľudia od hororových hier robia niečo iné. Zdalo sa nám oveľa jednoduchšie oznámiť ju, nechať ich ju hrať a nemusieť sa nás pýtať. Nemalo to veľký zmysel, keď ju môžete jednoducho sprístupniť obrovskému publiku.
„Aj Tango sa naučilo, že tento typ vecí funguje, že pre tento typ hier existuje veľké publikum. Na Game Pass sme si počínali veľmi dobre, čo sa týka počtu hráčov a počtu predaných kópií. To nás utvrdzuje v tom, že riskovanie a podpora vývojárov, ktorí chcú urobiť niečo nové alebo iné, je vždy dobrá vec.“