Jayne Gackenbach z edmontonskej Univerzity Granta MacEwana spolu s vojakmi vypracovala prieskum o násilných hrách a na minulotýždňovom GDC zverejnila výsledky, ktoré sú minimálne pre Fox News prekvapujúce. Pre nás kovaných hráčov nie.
Gackenbach si do prieskumu vybrala 98 vojakov trpiacich rôznymi psychickými poruchami spájajúcimi sa s ich povolaním a rozdelila ich do dvoch skupín. Prvá skupina obsahovala tých, ktorí hrávajú hry ako Call of Duty, World of Warcraft či Red Dead Redemption bežne a druhá tých, ktorí strieľačky nehrávajú vôbec.
Skupina "hardcore" hráčov, hrajúcich hry denne či niekoľkokrát týždenne, vykázala oveľa lepšie výsledky. Pravidelní hráči majú podľa Gackenbach oveľa pokojnejší spánok a menej nočných môr, zatiaľ čo nehráči sa častejšie dostávajú do styku so snami plnými pocitmi beznádeje a bezmocnosti. Nočné mory sú u nich vraj každodennou záležitosťou.
Gackenbach si myslí, že hranie násilných videohier funguje ako "liečebný simulátor" a poskytuje mozgu väčšiu silu na vysporiadanie sa so stresom a vyrovnanie sa s realitou. "Vojaci si berú PlayStation 3, X360 či iné konzole do táborov a hrajú sa na nich celý čas," povedala Gackenbach pre New Scientist a dodala: "Vyzerá to tak, že majú pre to dobrý dôvod a nemali by sme im to zakazovať."
zdroj: VG247.com