Raytracing priamo počas hrania aj na konzolách.
Ešte pred plánovaným vydaním hry Forza Motorsport, ktoré je naplánované na 10. októbra na PC a Xbox Series X/S dostali príležitosť vyskúšať si hru vybrané redakcie po celom svete a vývojári taktiež zverejnili nové zábery z hrania, ktoré sa venujú prvým pretekom po zapnutí hry.
Dozvedeli sme sa napríklad to, že tohtoročná Forza Motosport je plánovaná ako live service hra, kde bude postupne pridávaný nový obsah v podobe tratí a áut a to zdarma pre všetkých majiteľov hry (ale predplatiteľov služby Xbox Game Pass, nakoľko hra tam pribudne v deň vydania). Vývojári sľubujú, že kadencia vydávania nových tratí bude svižná, no pri vydaní sa môžeme tešiť na 20 okruhov a viac ako 500 rôznorodých áut. Vývojári však neplánujú implementovať ani systém sezón a ani Battle Pass. Je teda otázne, ako plánuje štúdio financovať post-launch podporu hry a snáď sa vývojárom podarí vyhnúť mikrotransakčnému fiasku hry Gran Turismo 7.
Redaktori, ktorí mali prístup k hre si pochvaľovali audiovizuálnu stránku. Po stránke audia ide o masívne prekopaný mix a vďaka tomu sa zvuk pískajúcich pneumatík, motora a prechádzania cez obrubníky prelína oveľa dynamickejšie. Po vizuálnej stránke boli vyzdvihnuté detailné prostredia, ktoré zažili doslova generačný skok, no autá taktiež nezostali pozadu.
Konečne sme sa taktiež dozvedeli, ako bude hra fungovať na konzolách. A prísľub ray tracingu počas hrania bol dodržaný, aj keď nie úplne.
Na Xbox Series X ponúkne hra tri módy – Performance mód ponúkne hranie v 4K a 60FPS, no ray tracing bude vypnutý. Performance RT mód ponúkne hranie v dynamickom 4K a 60FPS s aktivovaným ray tracingom v oblasti odrazov áut a tretím módom bude Quality mód, ktorý ponúkne vyššiu kvalitu vizuálu v 4K, no framerate bude znížený na 30FPS.
Na Xbox Series S budú dostupné dva módy, obe bez ray tracingu. Performance mód ponúkne hranie v 1080p a 60FPS, zatiaľ čo Quality mód hranie v 1440p a 30FPS. Ray tracing tak bude na tejto konzole dostupný len v cutscénach a v garáži.