Súčasná situácia je dobrá.
Teraz, keď je už takmer isté, že Microsoft sa stane novým vlastníkom vydavateľstva Activision Blizzard, tak sa pozornosť začína presúvať iným smerom. Veď sám Phil Spencer povedal, že s nákupmi neskončili a aj keď sa nepredpokladá, že by regulačné orgány dovolili Microsoftu kúpiť ďalšie veľké vydavateľstvo, tak absolútne nepravdepodobné to určite nie je.
Čo tak Capcom? Tento japonský vydavateľ má populárne herné značky, veľkú prítomnosť na japonskom trhu a kvalitné hry. Každopádne, Capcom nemá záujem. Potvrdila to operačný šéf vydavateľstva Haruhiro Cujimoto v rozhovore pre Bloomberg: „Myslím si, že v hernom priemysle prebehlo veľa rokovaní o fúziách a akvizíciách,“ odpovedal Cujimoto. „Kedysi sme boli cieľom, ale namiesto akvizície externej spoločnosti uprednostňujeme organický rast. Na realizáciu rastových stratégií je dôležité školiť a rozvíjať ľudské zdroje vo vlastnej réžii. Verím, že môžeme využiť aj externých partnerov, ale nemáme v úmysle získavať spoločnosti.“
Čo by sa teda stalo, ak by Microsoft prišiel s ponukou na akvizíciu Capcomu?: „Túto ponuku by sme s gráciou odmietli,“ odpovedal, „pretože si myslím, že by bolo lepšie, keby sme boli rovnocennými partnermi.“
Capcom je v súčasnosti na víťaznej vlne. Produkuje kvalitné a obľúbené hry a akcie Capcomu dosiahli v júli tohto roka nové historické maximum.