Žiadna prestávka.
Každoročné vydávanie Call of Duty hier sa tak skoro neskončí. Celkom jasne to naznačil šéf vydavateľstva Activision Robert Kostich v rozhovore pre GamesBeat. Prezradil totiž, že v súčasnosti má Activision rozplánované nové Call of Duty hry pre každý rok až do 2027.
To znamená, že zatiaľ čo tento rok sa dočkáme Modern Warfare 3 (od Sledgehammer Games), tak v roku 2024 to bude nová Call of Duty hra od štúdia Treyarch a v roku 2025 by mala nasledovať nová hra od Infinity Ward.
Takýto neúprosný kalendár si však vyžaduje masívne množstvo vývojárskej sily a tou Call of Duty disponuje. Podľa Kosticha sa na vývoji nových hier v sérii podieľa viac ako 3000 vývojárov naprieč štúdiami Activisionu.
„Neustále sme vo fáze plánovania, vo fáze dlhodobého plánovania,“ povedal. „Momentálne máme naplánované hry až do roku 27 pre veci, na ktorých pracujeme. Pozrite sa, poučili sme sa. Myslím, že sme urobili veľa hier do budúcnosti. Pravdepodobne sme tam zašli tak ďaleko, ako sme len mohli. Niektoré hry sme urobili v minulosti. Časom začnete vidieť sladkú škvrnu a to, čo naozaj rezonuje s komunitou.“
„Vidíte, že veci ako série Modern Warfare a Black Ops sú naozaj populárne. Určite sme mali aj iné hry, ktoré si viedli naozaj dobre, napríklad pôvodná hra z druhej svetovej vojny od spoločnosti Sledgehammer v roku 2017 si viedla tiež veľmi, veľmi dobre. Je to rovnováha, myslím, že najdôležitejšie je, že máme pocit, že skutočne musíme poskytovať dobré diferencované zážitky, dobré veci, aby sa ľudia dostali do hry a mali pocit, že zažívajú nové druhy zábavy.“
Podľa Kosticha sú pri rozhodovaní zasadenia nových Call of Duty hier kľúčové zbrane: „Myslím, že zbrane sú pre nás v konečnom dôsledku veľmi dôležitou súčasťou hry Call of Duty. Tiež premýšľate o tom, čo vám to príbehovo umožňuje, v akomkoľvek časovom období sa nachádzate. Výzvou je, že keď idete do druhej svetovej vojny alebo ešte skôr, je tam menšia flexibilita, keď sa snažíte zachovať trochu realistický tón, ktorý je pre Call of Duty dôležitý. Mimochodom, naši fanúšikovia veľmi výrazne definujú, čo Call of Duty je a čo nie je.“
„Keď sa dostanete do modernej éry, máte oveľa väčšiu flexibilitu. Keď sa dostanete trochu do budúcnosti, je tu ešte väčšia flexibilita, čo sa dá robiť so zbraňami. Oblasť Black Ops je super zaujímavá, pretože Black Ops je o tajných veciach, o ktorých nikto nevie. V Black Ops je zakomponovaná veľká aplikovaná kreativita, čo je pre vývojárov vždy veľmi zábavné, aby sa po nej tiež dostali.“
Plány sú však iba…plánmi. Ako je totiž známe, Activision Blizzard už pravdepodobne čoskoro prejde do rúk Microsoftu a pokojne sa môže stať, že tieto plány naberú trochu iný ráz. Každopádne, nakoľko nové Call of Duty hry vychádzajú každý rok od roku 2005, tak pravidelné každoročné vydávanie nie je až takou šialenou myšlienkou. Aj keď v dnešnej dobe si to vyžaduje neuveriteľnú schopnosť plánovania a rýchleho vývoja.