Deja vu?
Vlna prepúšťaní a zatváraní štúdií pokračuje a teraz sa k dlhému zoznamu pridalo štúdio Telltale Games. S oznámením o prepúšťaní prišiel najprv bývalý výtvarník štúdia J Jonah Jonahson. Ten na sociálnej sieti X prezradil, že Telltale v septembri „prepustilo väčšinu pracovníkov v septembri.“
„V rámci odstupného som podpísal dohodu, že nebudem škodiť podnikaniu spoločnosti Telltale. Mám však zákonné právo hovoriť v mene prepustených a toto vyhlásenie o skutočnosti úprimne nie je pokusom spôsobiť spoločnosti škodu alebo ju zruinovať. Toto je odklon od toho, čo zvyčajne zverejňujem, čo je len pixel art / veci o mojej hre. Je to však pre mňa ako človeka, ktorému úprimne záleží na ľuďoch, ktorí pracujú v hrách, nesmierne dôležité. Nerád sa pozerám na to, ako zneužívanie a vykorisťovanie pokračuje.“
Mnohé weby tak kontaktovali Telltale Games so žiadosťou o vyjadrenie a štúdio potvrdilo, že k prepúšťaniu došlo: „Vzhľadom na súčasné podmienky na trhu sme museli nedávno bohužiaľ prepustiť niektorých členov nášho tímu Telltale. Toto opatrenie sme neprijali na ľahkú váhu a náš záväzok rozprávať príbehy a hľadať nové spôsoby zostáva nezmenený. Sme vďační všetkým za ich odhodlanie na tejto ceste a pracujeme na podpore všetkých, ktorých sa to dotklo. Všetky projekty, ktoré sú v súčasnosti vo vývoji, sú stále vo výrobe a v tejto chvíli nemáme žiadne ďalšie aktuálne informácie.“
Je však zaujímavé, že Jonahson vo svojom príspevku prezradil, že Telltale prepustilo „väčšinu pracovníkov.“ To totiž celkom jednoznačne koliduje s tvrdením Telltale, že všetky ich projekty sú naďalej vo vývoji. Je preto namieste pýtať sa, ako môže Telltale pokračovať vo vývoji svojich hier bez „väčšiny“ svojich vývojárov.
Telltale Games iba nedávno vydalo hru The Expanse: A Telltale Series, no tá bola vyvíjaná štúdiom Deck Nine. V súvislosti so štúdiom nás najviac zaujíma hra The Wolf Among Us 2, ktorá by mala prísť na budúci rok.
Súčasné štúdio Telltale vzniklo na troskách toho predchádzajúceho, ktoré po masívnom úspechu hry The Walking Dead nezvládlo nápor množstva rozpracovaných projektov a v roku 2018 skrachovalo.