Podľa toho aj vyzeralo.
The Lord of the Rings Gollum je asi najkatastrofálnejším herným vydaním v „A“ sfére v roku 2023. Absolútne zlá a nedokončená hra, ktorá nemá prakticky žiadne kvality, ktoré by ju dokázali dostať do kategórie solídnych hier. A priemer hodnotení 37/100 asi hovorí za všetko.
Teraz sme sa však vďaka rozhovoru dvoch bývalých vývojárov štúdia Daedalic pre GameTwo dozvedeli čo-to o pozadí vývoja a aj správy, ktorou sa štúdio ospravedlnilo za stav hry.
Vývojári prezradili, že táto správa nie len že nebola písaná samotnými vývojármi ale vydavateľstvom Nacon ale aj to, že celé ospravedlnenie bolo skomponované za pomoci ChatGPT. Štúdio tak ani len netušilo, že sa nejaké ospravedlnenie chystá.
Podľa vývojárov stál vývoj Golluma približne 15 miliónov €, čo je na pomery dnešného AAA herného vývoja extrémne málo: „Na hre pracovali ľudia, ktorí sú vývojármi už 10,15,20 rokov a sú dobrí, ale nemôžu robiť kúzla, pretože im neboli poskytnuté finančné prostriedky,“ povedal bývalý hlavný vývojár a technický riaditeľ spoločnosti Daedalic Paul Schulze.
Kvôli nedostatku času boli z hry odstránené mnohé cutscény a to preto, lebo štúdio ich nestihlo poriadne naanimovať. Aj vnútorný boj medzi Gollumom a Glochom bol nedokončený a na poslednú chvíľu sa do hry dostalo náhradné riešenie, ktoré dopadlo katastrofálne: „Nemôžete do niečoho takého len tak vložiť ďalšie peniaze, vydržať ďalší rok a potom bude všetko v poriadku. To je nereálne, pretože hra pod tým to nepodporuje,“ dodal Schulze.