Je koniec.
Tak konečne. 20-mesačná púť sa konečne skončila a Microsoft sa oficiálne stáva vlastníkom vydavateľstva Activision Blizzard a to za masívnych 68,7 miliardy dolárov. Microsoft sa tak stáva novým vlastníkom značiek ako Call of Duty, Diablo, StarCraft, WarCraft, Overwatch, Crash Bandicoot, Spyro the Dragon a mnohých ďalších.
Microsoft tak získal okrem týchto značiek aj množstvo nových štúdií do svojho portfólia, vrátane Infinity Ward, Blizzard, Sledgehammer Games, Treyarch, Beenox, High Moon Studios, Proletariat, Demonware, Digital Legends a ďalšie podporné štúdiá Activisionu. Taktiež získal King, tvorcu hier pre smartfóny ako Candy Crush.
„Milujeme hry. Hráme hry, vytvárame hry a na vlastnej koži vieme, ako veľa pre nás všetkých ako jednotlivcov a spoločne ako komunitu znamená hranie hier. A dnes oficiálne vítame spoločnosť Activision Blizzard a jej tímy v Xboxe. Sú vydavateľmi niektorých z najhranejších a najobľúbenejších sérií v histórii hier na konzolách, PC a mobilných zariadeniach. Od Pitfall po Call of Duty, od World of Warcraft po Overwatch, od Candy Crush Saga po Farm Heroes Super Saga – ich štúdiá posunuli hranice hier pre hráčov na celom svete,“ napísal na blogu šéf Microsoft Gaming Phil Spencer.
Warm welcome to all the many talented team members across Activision, Blizzard, and King. Looking forward to creating epic memories for gamers everywhere together! 💚 #TeamXbox https://t.co/flYSyrnXhC
— Aaron Greenberg 🙅🏼♂️💚U (@aarongreenberg) October 13, 2023
„Už dlho obdivujem prácu spoločností Activision, Blizzard a King a vplyv, ktorý mali na hry, zábavu a popkultúru. Či už to boli neskoré noci strávené hraním kampane Diablo IV s priateľmi od začiatku do konca, zhromaždenie celej rodiny v spoločenskej miestnosti na našom týždennom večeri Guitar Hero, alebo epická séria v hre Candy Crush, niektoré z mojich najpamätnejších herných momentov pochádzajú zo zážitkov, ktoré vytvorili ich štúdiá. Je neuveriteľné privítať na Xboxe také legendárne tímy.“
„Miliónom fanúšikov, ktorí milujú hry Activision, Blizzard a King, chceme povedať, že dnes je dobrý deň na hranie. Ste srdcom a dušou týchto franšíz a je nám cťou, že ste súčasťou našej komunity. Či už hráte na Xboxe, PlayStation, Nintende, PC alebo mobilnom telefóne, ste tu vítaní – a budete vítaní aj v prípade, že Xbox nie je miestom, kde hráte svoju obľúbenú franšízu. Pretože keď hrajú všetci, vyhrávame všetci. Veríme, že naše dnešné novinky otvoria svet možností pre viac spôsobov hrania. Ďakujeme vám za pokračujúcu podporu. V nasledujúcich mesiacoch nás toho čaká oveľa viac – teším sa na budúcnosť a nemôžem sa dočkať, až sa o ňu s vami podelíme.“
Získanie Activision Blizzard (teda okrem vyššie spomenutej sumy) však nebolo zdarma. Microsoft musel prisľúbiť niekoľko ústupkov. Prvým sú kontrakty pre vydávanie Call of Duty hier na Nintendo a PlayStation platformách na najbližších 10 rokov. Ďalej je tu odpredaj práv na herné streamovanie Activision Blizzard hier spoločnosti Ubisoft na 15 rokov s neobmedzenou platnosťou. Microsoft sa taktiež zaviazal k pridávaniu vlastných hier do konkurenčných streamovacích služieb ako GeForce Now či Boosteroid.
Microsoft má tak teraz v náručí viac ako 30 first-party štúdií, ktoré sú rozdelené do piatich samostatných celkov – Xbox Game Studios (343 Industries, Playground Games, Turn 10, The Coalition a ďalší), Bethesda (BGS, id Software, MachineGames, Arkane a ďalší), Activision (Infinity Ward, Sledgehammer, Treyarch a ďalší) Blizzard a King. Samozrejme to taktiež znamená, že hry od Activision Blizzard budú postupne pribúdať do predplatného Xbox Game Pass a v budúcnosti môžeme hry od tohto vydavateľstva očakávať v predplatnom v deň vydania.
Čo sa týka konkurenčných platforiem, tak tam by malo byť z časti zachované status quo. Call of Duty hry zostanú na PlayStation konzolách a dokonca pribudú na Nintendo platformy. Otázne sú však ďalšie série ako napríklad Crash Bandicoot, StarCraft, WarCraft, Spyro či chystaná survival hra Blizzardu. Tu si už budeme musieť počkať na konkrétne ohlásenia.