Vývojári sa však pochopiteľne boja.
Generatívna umelá inteligencia je zdrojom veľmi vášnivých debát v kreatívnych sférach. Hudobníci, výtvarníci, filmári a ďalší sa boja, že postupom času sa ich počty zredukujú, nakoľko časť ich práce preberie práve umelá inteligencia a inak tomu nie je ani v hernom priemysle. Dokonca by sa dalo povedať, že herný priemysel je ešte zraniteľnejší kvôli mnohým oblastiam, ktoré môže umelá inteligencia v budúcnosti z časti alebo plne nahradiť.
Podľa bývalej producentky Assassin’s Creed Jade Raymond a bývalého spolu-režiséra Everquest 2 Rapha Kostera je však implementácia generatívnej umelej inteligencie v hernom vývoji v budúcnosti nevyhnutnosťou.
„Výroba hier AAA trvala tímom 50 ľudí dva roky a teraz niekedy trvá tímom stoviek ľudí viac ako desať rokov… [veríme, že] tieto technológie nakoniec pomôžu vývojárom hier zvrátiť tento trend a uvoľniť väčšiu kreativitu vývojárov aj hráčov,“ povedala v rozhovore pre Edge Raymond, ktorá teraz vedie štúdio Haven, ktoré patrí do rodiny PlayStation Studios.
„Vývojári to nenávidia, mnohým hráčom sa to nepáči, je tu všeobecný prúd proti tomu a peniaze budú stále hnať úplne všetkých, aby to robili, pretože inak nie sú nákladové krivky udržateľné,“ dodal Koster, ktorý zas vedie štúdio Playable Worlds.
Faktom je, že rastúce náklady na vývoj AAA hier sa niekde musia odraziť. Buď budú ceny hier neustále rásť, alebo sa jednoducho musia zredukovať náklady a to buď zmenšením záberu budúcich hier, alebo práve zredukovaním nákladov na najväčšiu položku herného vývoja – samotných herných vývojárov.
Bude teda určite zaujímavé sledovať, ako sa s týmito výzvami popasujú herné spoločnosti v budúcnosti.
Samotné štúdio Haven v súčasnosti pracuje na hre Fairgame$, ktorá bola ohlásená počas tohtoročného PlayStation Showcase.