Teraz si to „odniesla“ VASG divízia.
Iba nedávno sme sa dozvedeli, že Sony prepúšťalo menší počet vývojárov v štúdiu Naughty Dog a ešte predtým v priebehu roka 2023 Sony zatvorilo vlastné štúdio PixelOpus. A ani do tretice nemáme dobré správy. PlayStation divízia opäť prepúšťala.
Viacero vývojárov z divízie PlayStation VASG (Visual Arts Service Group) uviedlo na sociálnej sieti LinkedIn, že došlo k prepúšťaniu, no konkrétne čísla zatiaľ bohužiaľ nevieme a to aj napriek žiadosti smerovanej k Sony o vyjadrenie. VASG divízia vznikla v roku 2007 a jej úlohou je asistovať interným vývojárskym štúdiám s vývojom ich hier.
„Bohužiaľ, po vlne prepúšťania bol minulý týždeň mojím posledným v PlayStation. Hoci to určite nie je správa, v ktorú som dúfal, som vďačný, že som mal možnosť pracovať medzi mimoriadne talentovanými kolegami na neuveriteľných projektoch a odchádzam s dobrými spomienkami na svoje pôsobenie,“ napísal jeden z členov VASG, Daniel Bellemere.
Navyše, David Jaffe, bývalý veterán značky PlayStation a tvorca série God of War prezradil zo svojich zdrojov, že PlayStation divíziu opúšťa legendárna producentka a šéfka interného vývoja Connie Booth a to po viac ako 30 rokoch. Booth sa pričinila o vznik série Crash Bandicoot, no podieľala sa aj na hrách ako pyro the Dragon, Syphon Filter, Ratchet & Clank, SOCOM, Uncharted, Jak and Daxter, inFamous, Resistance, Sly Cooper, The Last of Us, Spider-Man, Death Stranding a Ghost of Tsushima.
„Môžem vám povedať toto,“ hovorí Jaffe vo svojom videu. „Už nie je v spoločnosti Sony. Nemám veľa podrobností, neviem, či ju vyhodili, alebo prepustili – keď som sa dozvedel tento príbeh, všetci mi hovorili, že ju vyhodili, a potom som sa dozvedel, že aj jej tím odišiel z budovy. Neviem, či to len niekto dramatizuje, alebo sa to naozaj stalo.“
Jaffe dodal, že na pozícii ju nahradí Angie Smets zo štúdia Guerrilla Games.