Vyjadrenia k súčasnej situácii.
Bývalý šéf PlayStation Shawn Layden sa zúčastnil Lan Parties podcastu, kde sa vyjadril k aktuálnym témam, ktoré hýbu herným priemyslom. Jednou z nich je uchovávanie hier, ktoré Layden označil ako dôležitú súčasť a prezradil, že je trestuhodné, že pre uchovávanie hier sa nerobí viac.
„Zachovávanie hier je dôležité. Dúfam, že viac ľudí v tomto odvetví, určite veľkých hráčov, si začne uvedomovať, že je to povinnosť a zodpovednosť. Toto, čo vytvárame nie sú veci, ktoré by sa mali zahadzovať. Toto sú veci, ktoré by tu mali byť ešte dlho, pretože budúce generácie si ich budú užívať rovnakým spôsobom ako my a je trestuhodné, že nerobíme viac pre ich ochranu.“
Layden taktiež nepriamo okomentoval nedávno dokončenú akvizíciu Activision Blizzard Microsoftom a ďalšie akvizície v hernom priemysle. Podľa neho existuje veľké ohrozenie kreativity, ktoré bude vyplávať práve z toho, že herný trhu bude ovládať niekoľko veľkých hráčov.
Prečítajte si tiež
Xbox bude k znovuzrodeniu Activision Blizzard sérii pristupovať s rešpektom
„Obávam sa, že konsolidácia často ovplyvňuje kreativitu,“ povedal. „Napríklad, keď sa niektoré malé, nezávislé, divoké štúdiá začlenia do väčšieho konglomerátu, čas sa v podstate spomaľuje, čím ste väčší, čas sa spomaľuje. Obávam sa tiež, keď sa kúpia štúdiá a namiesto toho, aby umožnili vytvoriť svoju hru, možno sa pohltia do väčšieho podniku, ktorý vytvára väčšiu hru, viete, koľko štúdií sa podieľa na tvorbe herných trhákov, ktoré ohromia rozum.“
Dodal: „Len sa obávam, čo to urobí s tvorivým pudom vo vnútri štúdií a či si dokážu udržať tento druh nezávislej tvorivosti nažive, alebo ich jednoducho pohltí väčší celok.“
„Ak sa budeme naďalej sústreďovať okolo štyroch alebo piatich žánrov, nezískame nových hráčov, pretože títo ľudia už povedali, že nás vaše žánre nezaujímajú. Nenamýšľajte si, že niekto, kto posledných 15 rokov hovoril Call of Duty „nie“, začne zrazu hovoriť Call of Duty „áno“.“
Layden už dlhodobo upozorňuje nie len na konsolidáciu, ale aj na rastúce náklady na vývoj hier, ktoré podľa neho začínajú dosahovať neudržateľnú hranicu. Layden v súčasnosti pôsobí ako poradca čínskeho giganta Tencent, ktorý je jedným z najväčších konsolidátorov v hernom priemysle.