Ešte to nedosahuje potrebných kvalít.
Štúdio Embark má v rukách veľmi nádejnú hru The Finals. Otvorená beta prebieha teraz a počas víkendu dosiahla hra 267 tisíc hráčov naraz iba na Steame. Odtlačok bývalých tvorcov série Battlefield je zjavný (aj) vďaka deštrukcii a aj keď má hra veľa problémov s cheatermi, tak základ je viac ako solídny.
Čo je však menej solídne je dabing. Každé kolo totiž komentuje dvojica komentátorov. Ich vety však nie sú nadabované dabingovými hercami, ale vytvorené prostredníctvom umelej inteligencie za čo si štúdio vyslúžilo kritiku zo strany hráčov a aj dabingových hercov.
A nie je tak ťažké zistiť prečo. Je totiž zrejmé, že táto technológia v takomto použití ešte nie je pripravená na „primetime.“ Posúďte sami.
„far enough in terms of quality“
„hours instead of months“ – We are constantly banging out rush order sessions for like, within a day or two. You can literally get pro-grade VO for less than a grand total, bang out a couple recording sessions and bam you have all the audio you… pic.twitter.com/85JQmjHZtw
— Gianni Matragrano (@GetGianni) October 28, 2023
Vývojári ešte v podcaste v júli potvrdili, že hlasy sú generované cez umelú inteligenciu: „Používame umelú inteligenciu s niekoľkými výnimkami. Takže všetky hlasy súťažiacich, ako napríklad štekot, obaja naši komentátori sú AI text-to-speech. V prípade vecí, ktoré nazývame vokalizácie, ako je dýchanie hráčov, skákanie, skákanie, to je niečo, čo používame my v štúdiu na nahrávanie, napríklad len chrčanie. Naozaj ešte nedokážeme prinútiť umelú inteligenciu, aby vykonávala tieto druhy úloh. Dôvodom, prečo ideme touto cestou, je, že AI text-to-speech je konečne mimoriadne výkonná. Dostáva nás dostatočne ďaleko z hľadiska kvality a umožňuje nám extrémne reagovať na nové nápady a udržiavať veci naozaj veľmi svieže. Ak napríklad herný dizajnér príde s novým nápadom na herný režim, môžeme ho nahovoriť v priebehu niekoľkých hodín namiesto mesiacov. Nemusíme robiť dočasné nahrávky, ktoré treba nahradiť. Myslím si, že v oblasti hlasov do videohier skutočne nastáva nový úsvit. A ak to znie trochu mimo, stále to esteticky tak trochu ladí s fantáziou virtuálnej hernej šou,“ povedal Andreas Almström zo štúdia Embark.
Aj keď je zrejmé, že súčasná podoba nie je ešte tam, kde by mala byť, tak je asi iba otázkou času, kedy sa používanie takejto technológie stane bežnou súčasťou herného vývoja. Preto je kritika zo strany dabingových hercov viac ako pochopiteľná, pretože implementácia tejto technológie môže mať výrazne negatívny dopad na ich zamestnanosť.