Jeden z architektov katastrofy.
COO spoločnosti Embracer Group Egil Strunke oznámil svoj odchod zo švédskej spoločnosti. „Minulý týždeň som opustil Embracer Group ako prevádzkový riaditeľ a so zmiešanými pocitmi sa lúčim s týmto globálnym fenoménom spoločnosti, ktorá má korene vo švédskom Karlstade,“ napísal Strunke.
„Na jednej strane som vďačný za to, že som mal možnosť pracovať s jedinečným [generálnym riaditeľom] Larsom Wingeforsom a všetkými ostatnými ÚŽASNÝMI kolegami (je ich priveľa na vymenovanie!), ktorých mi bude ľúto opustiť. Na druhej strane sa teším na príležitosti, ktoré ma čakajú – založenie a budovanie vlastnej spoločnosti: Strunke Games.“
Súčasný stint Strunkeho na pozícii COO trval od roku 2019. Predtým pôsobil v spoločnosti Embracer Group v rokoch 2011 – 2014. Vo vyhlásení zároveň priznal, že Embracer má za sebou ťažký rok: „Hoci bol minulý rok v súlade so všeobecnými zmenami na trhu a konsolidáciou odvetvia ťažký, som presvedčený, že spoločnosť Embracer z neho vyjde silnejšia a bude mať pred sebou dlhú a svetlú budúcnosť.“
Embracer sa ponoril do veľkých finančných problémov po tom, čo v hodine dvanástej padol ich kontrakt so saudskou spoločnosťou Savvy Games Group, ktorý mal priniesť spoločnosti viac ako 2 miliardy dolárov. Výsledkom toho je nutná konsolidácia pozostávajúca z prepúšťania, zatvárania štúdií a rušenia herných projektov. Počas posledných mesiacov sme zažili zatvorenie štúdia Volition (Saints Row) a prepúšťanie v Gearbox Publishing, Crystal Dynamics (Tomb Raider) a Beamdog. Taktiež sa začalo špekulovať, že Embracer odpredá štúdio Gearbox Software.