Náklady začínajú byť enormné.
Raph Koster, bývalý režisér MMORPG hry Everquest 2 poskytol rozhovor pre magazín Edge a pridal sa k iným známym herným vývojárom a manažérom v hernom priemysle, ktorí predpovedajú veľmi temnú budúcnosť videohier v prípade ak sa vývojárom a vydavateľom nepodarí vysporiadať sa s rastúcimi rozpočtami hier hlavne v AAA hernom sektore.
Jeho predpoveď vyplýva z experimentu, ktorý urobil ešte v roku 2018: „Požiadal som každého, koho som v tomto odvetví poznal, aby mi tajne povedal, aký má rozpočet na vývoj hry,“ hovorí. „Všetky údaje som zhromaždil, upravil o infláciu a dal ich do grafu.“ Vďaka tomu zistil, že rozpočty na vývoj hier rastú exponenciálne desaťkrát za desaťročie.“
„V týchto drahých obdobiach inovácie zvyknú zaniknúť, pretože návratnosť investícií do inovácií herných mechaník je hrozná. Dúfam, že v najbližších desiatich rokoch sa dočkáme nejakého prelomu v platforme, ktorý všetko obnoví.“
Výsledkom rastúcich nákladov na vývoj hier je aj snaha vydavateľov preraziť v live service spektre a tento trend sa podľa Kostera tak skoro neskončí: „Radšej hrám príbehové hry – napriek tomu, čo robím. Ale na tom nezáleží. Myslím si, že na takomto trhu sú tieto hry znevýhodnené.“
Koster v inom nedávno rozhovore taktiež prezradil, že jedným zo spôsobov väčšej efektívity pri vývoji hier by mohla byť implementácia AI do procesu vývoja: „Vývojári to nenávidia, mnohým hráčom sa to nepáči, je tu všeobecný prúd proti tomu a peniaze budú stále hnať úplne všetkých, aby to robili, pretože inak nie sú nákladové krivky udržateľné.“