Hromada nových informácií.
Matt Booty, ktorý bol nedávno povýšený zo šéfa Xbox Game Studios na šéfa Xbox herného obsahu, čím efektívne pod seba prebral aj štúdiá Bethesdy sa zúčastnil podcastu The Fourth Curtain v ktorom prezradil nové pikošky zo svojho neustále rozrastajúceho sa impéria first-party štúdií.
Booty prezradil, že iba nedávno sa uskutočnil míting na ktorom sa zúčastnili všetci šéfovia Xbox štúdií a Bethesda štúdií (čo mimochodom je zaznamenané aj na niekoľkých záberoch)
A great week in New York with Xbox & Bethesda Game Studios heads. Inspired to be surrounded by greatness. ???♂️? #DreamTeam pic.twitter.com/PRuBYNCHN5
— Aaron Greenberg ??♂️?U (@aarongreenberg) October 5, 2023
Počas tohto stretnutie im Booty prezradil, že na všetkých hrách záleží, bez rozdielu na ich veľkosť: „Myslím, že to bolo asi pred tromi týždňami, keď sme sa všetci šéfovia zo štúdií Xbox a Bethesda stretli na niekoľkodňovom offsite a bolo to naozaj prvýkrát, čo sa niektorí z nich stretli. Myslím, že sme každého nechali napísať na lístoček, koľko rokov pracuje v hernom priemysle, a keď sme to spočítali, myslím, že to bolo asi tisíc rokov, čo je jednoducho úžasné. Bolo vzrušujúce vidieť, ako sa títo lídri a tímy dokázali navzájom spojiť. Dve veci, na ktoré sme sa zamerali, boli, aké dôležité je, aby na všetkých hrách záležalo, pretože na jednej strane máte obrovské franšízy ako Skyrim, Halo, veci, ktoré sú tu už 20 rokov a hrajú ich desiatky miliónov ľudí. Na druhej strane máte Tima Schafera z Double Fine, ktorý robí hry ako Psychonauts a menšie hry, a tímy ako Obsidian, ktoré vytvorili Pentiment.“
„Všetky tieto dva extrémy a všetko medzi nimi má význam. Našou úlohou je vytvoriť systém štúdií, v ktorých môžu všetky tieto veci koexistovať, a vytvoriť miesto, kde sa tvoriví ľudia cítia bezpečne a majú podporu, aby mohli byť sami sebou, aby mohli robiť svoju najlepšiu prácu a aby tvorivosť nebola len možnosťou, ale aby sa stala nevyhnutnosťou. Naozaj o tom premýšľame, možno je to trochu otrepaná metafora, ale v istom zmysle je to skleník.“
Booty taktiež prezradil, že nedávno bol na návšteve v štúdiách The Coalition (Gears) a id Software (Doom) a zdôraznil, že spolupráca medzi štúdiami je extrémne dôležitá.
Následne zopakoval, že v súčasnosti má Microsoft na rok 2024 naplánované štyri veľké hry a niekoľko ďalších projektov pomedzi tieto hry: „Naším cieľom je štyrikrát ročne vydať novú hru, takže každé tri mesiace vyjde niečo nové. Myslím, že so Starfieldom a potom s Forzou Motorsport a potom, keď sa chystáme na budúci rok, sme na Gamescome ukázali hru Ara: History Untold a Towerborne, neskôr vyjde Hellblade 2, takže máme pocit, že sa k tomu blížime.“
Booty rozhovor uzavrel konštatovaním, že štúdiám by mala byť poskytnutá kreatívna sloboda, aby mohli pracovať na tom „na čom im záleží“ a nie na tom „čo Microsoft potrebuje.“